Annons:
Etikettövrigt
Läst 21833 ggr
[jnordstrom]
11/11/13, 1:12 PM

Piddelinjens kennel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

jag är lite nyfiken på om de är någon som har en valp från samma kull som min lilla Sigge? Skulle vara kul att både se blider och höra hur hans syskon mår och hur dom "lever". 

 Sigge är född den 8 april 2013.

Sigges mamma Piddelinjens Samba Trassel

Sigges pappa Jackweilers Action Forever

Om inte annat om de finns någon där ute som har en rt från piddelinjen som vill dela med sig om sin vovve!:)

Annons:
Gia91an
11/11/13, 8:17 PM
#1

Vad fin han är TS! Hoppas du får svar från någon här! :) Är det ett JRTC-kennel eller ett SKK reggat kennel? :)

[jnordstrom]
11/11/13, 11:00 PM
#2

#1 tackar!:) ja de skulle vara väldigt kul och se hans syskon jag är lite töntig sådär :p de är en skk kennel nere i österlen Tomelilla! :)

LouiseKW
11/12/13, 10:40 AM
#3

Vi var på väg att köpa ifrån den kenneln nu i somras, men hittade en annan uppfödare som hade använts sig utav Piddelinjens ena hanhund :)  Dock är Piddelinjens Samba Trassel, halvsyster till min lilla Acke :)

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

caprediem
11/12/13, 3:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Hej, Jag har en tik som heter Piddelinjens Fairy Trassel :)

Men hon är dock född 21 augusti 2012.

caprediem
11/12/13, 3:07 PM
#5

Vet inte varför bilden blev på fel håll?..

Gia91an
11/12/13, 4:35 PM
#6

4# Men det fixar jag! :D Sötnos du har! :)

Annons:
[jnordstrom]
11/12/13, 8:45 PM
#7

#3 okej! Vad trevligt! Vad fin han är!:) håller ni på med utställningar eller lydnad eller något liknande?:)

[jnordstrom]
11/12/13, 8:48 PM
#8

#4 vad fin hon är! Jag tycker de verkar väldigt vanligt att piddelinjen har russllar med de mörkare färgerna, kan vara ett sammanträffande bara! Hursomhelst väldigt fint iaf :)

LouiseKW
11/13/13, 6:31 AM
#9

Nej, han är bara 6 månader gammal än. Vi ska börja träna agility och när åldern är inne så ska vi börja tävla :) utställning kommer inte bli av pga att hans öron har rest sig :) just nu tränar vi lydnad som ska fungera i vardagen för oss, är lite inne på att testa lydnad senare då han är väldigt kontaktsökande och tycker det är roligt att träna men vi satsar först och främst på agility.

https://nouw.com/%C3%A4pplecider

Sajtvärd på Modelljärnväg

ACS_Fotograf
12/3/13, 12:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Jag har en kille från piddelinjen född 2013-06-14. Han heter Azo. Mamma är Saga Trassel. Var bor du?

MVH
Christopher
ACS Fotograf

[jnordstrom]
12/3/13, 4:46 PM
#11

Hej #10! Vad fin han är!:) den kullen jade precis födds när jag var där och hämta Sigge! Vi håller hus i Alingsås utanför Göteborg! Vart bor ni?

ACS_Fotograf
12/4/13, 5:44 PM
#12

Jag bor i Ängelholm. Hämtade honom den 10 aug.

MVH
Christopher
ACS Fotograf

asasch
12/11/13, 3:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Kul att läsa. Jag har en JR hane som är fyra år ifrån Piddelinjen. Zack är en underbar hund bra lynne men som tyvärr är drabbad av sjukdommar, allergi sen halvårsåldern och nu igår fick vi besked på grå starr i båda ögonen. Någon annan som har haft liknande problem. Jag bor i Helsingborg

Annons:
[jnordstrom]
12/11/13, 7:41 PM
#14

Hej! Åh vad fin han är Zackrisson! :) Men gud vad tråkigt att höra att hälsan inte riktigt håller.. har du vart i kontakt med ilse om de är någon mer i kullen som haft samma problem? Än så länge är Sigge frisk som en nötkärna och de hoppas jag verkligen att han förblir :)

[annalye]
1/14/14, 10:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Hej allihopa! 

I augusti hämtade jag hem min lille Abbe (eller Juno som han heter i papperna) från Ilse. Han är född den 14 juni 2013, mamma är Saga. Måste ju vara en bror till #10 ! :D Tycker dem är väldigt lika! 

Så kul att hitta folk med hundar från samma kennel. Alla ser jättefina ut på bilderna!

Eskimonica
1/15/14, 12:31 AM
#16

#13 har kollat lite på hunddata och tyvärr är ju ingen av hundarna som används i den kenneln ögonlyst eller patellakollad (vilket rasklubben rekommenderar ) så det kan tyvärr vara så att starren ligger på de linjerna, speciellt eftersom det debuterat så tidigt!! Väldigt trist, hoppas de går bra med honom och att inte fler drabbas!

www.myrvangs.se

caprediem
2/14/14, 7:52 PM
#17

Ja kira har än så länge inte varit sjuk :) Hon är då 1 ½ år nu

Anibass
4/28/14, 9:19 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hej!
Jag har en Piddelinjens Sixten Trassel "Frasse"
Fick hem honom i Augusti 2012, så Minns jag inte helt fel så var han född i Juni. Dem Var 9Valpar i kullen och jag vet att Ilse aldrig varit så slut efter en kull Valpar efter som hon fick bo med dem hela tiden, mamman hade bara 6Spenar.
Vet att någon Valp ska bo i Malmö, för dem var och hämtade sin valp samtidigt som Jag! Hade Varit Skoj om man kunde Träffas!

ACS_Fotograf
5/19/14, 9:12 PM
#19

#15 Var bor du? Sedan en sak till. Era hanar hur mycket väger de? Håller de rasstandaden? Det gör ej min hund Azo, väger över 7 kg. Men är inte det minsta tjock!

MVH
Christopher
ACS Fotograf

mathildizz
8/3/14, 12:02 PM
#20

Hej! Jag har en Piddelinjens Tilde . :) Hon är född 2011 den 25 april. vore kul om man kunde hitta hennes syskon.

Annons:
carolina.v
3/15/16, 7:24 PM
#21

Vad kul att läsa.. själv har vi en Piddelinjen Ozzy Trassel född den 14/5-2013. Han har tyvärr också fått allergi..

Wilmer
4/12/16, 6:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Wilmer

Lägger upp någon bild på min kompis Wilmer (Piddelinjens Warren Trassel).

larsson_alva
4/10/17, 11:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Jag hämtade hem min lilla Sia Trassel från Piddelinjen i februari. Hon blev 4 månader igår. Mamma är Zilla Trassel och pappa Jackweilers Action Forever :)

Lillan74
4/22/17, 9:36 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Har en kusin till din tror jag efter Tuff Trassel :) Saga (eg Britta) född -08. Kärnfrisk alltid o även hon stor för som ras :)

Familjen stoll
5/4/17, 11:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

(Annalye) # 15 vart bor du? Skulle varit roligt att hållt kontakten med syskon till piddelinjens kennel födda 2013-06-14 i Tomelilla

Upp till toppen
Annons: