Annons:
Etikettbeteende
Läst 984 ggr
loiiizz
2014-10-31 20:06

katt och jrt

Hejsan allihop! Ny här på sajten.. tog idag över eddie på 9 månader, en kastrerad tjusig jack russell hane. Gamla ägaren sa att han var van med katter, vilket är viktigt då vi har två katter runt halvåret. Kruxet är att han jagar dom runt i hela lägenheten så dom gömmer sig och han blev helt tokig. Vad ska vi göra?! Vi visade att det är helt fel på en gång, tog ner han i underläge.. nu är katterna vid svärmor och jag vill så gärna att detta ska gå. Tips snälla?

Annons:
Cindy S
2014-10-31 20:13
#1

Kontakta ägaren och fråga ifall han brukar lugna ner sig efter ett tag runt nya katter. Verkade ägaren ärlig?

Jessica Jones (2015-)

- Sajtvärd för superhjaltefimer.ifokus.se - Medarbetare för halloween.ifokus.se -

loiiizz
2014-10-31 21:47
#2

Ägaren verkade jättebra, och vi såg att han var lite nyfiken även på deras katter men de var liksom mer jaha han igen. Vill så gärna att detta ska gå .

tnoet
2014-11-01 13:57
#3

Jag skulle tippa på att det bara är mycket nytt för den lille killen. Om han precis flyttat till ett nytt hem, med nya människor och nya katter, så är det nog inte konstigt att han flippar ur lite. Han är ju i åldern där de inte riktigt kan behärska sig ännu heller. Jag tror det kommer gå fint, bara du vänjer katterna och hunden gradvis vid varandra. :)

Maria29
2014-11-01 16:15
#4

Jag tog min jrt Lisa när hon var runt 9månader och hon hade aldrig träffat katter så det tog lite tid men nu vet hon vad som gäller inne. Hon har inte respekt för djuren där ute och det har jag lärt mig leva med, så hon får inte springa hur som helst eftersom mina höns inte ska behöva stryka med.

Sajtvärd på Lantdjur i Fokus & medis på Vinthundar i Fokus

Gia91an
2014-11-01 17:39
#5

Jag var med om samma sak med min JRT när jag tog över henne för två år sen. hon var då 3 och ett halvt och förra ägaren sa att hon var JÄTTEVAN vid andra katter. Eller inte. Hon kom hem till oss, med tre katter, och ville ha ihjäl dem allihopa. För vår del var det munkorg på i tre veckor, för att hon inte skulle bita, och med dagliga introduceringar. Det gick så småningom och nu är de vänner, men det var verkligen jobbigt. Vi vågade inte lite på henne heller förrän typ för ett år sen heller.

Nu har ni det ju inte alls lika illa, men ville mest säga att även om det verkligen går åt helvete i början, så går det att fixa. Er är så ung än så länge med, så ni kommer nog allt att lösa det till slut. Skriv gärna här mer och berätta exakt hur det går till, så ska vi nog allt kunna ge lite råd. 

Många lyckönskningar från Stacey, mig och katterna! ;)

Upp till toppen
Annons: