Annons:
Etikettövrigt
Läst 2831 ggr
[tk1971]
10/15/16, 3:39 PM

Hjärtskärande

Hittade denna annons på Blocket. En 10 veckors valp som säljes. Således har någon tröttnat redan efter ett par veckor. Den fick ingen bra start : ( https://m.blocket.se/jonkoping/Hund_valp_69650428.htm?ca=17&w=1

Annons:
Sattyg
10/15/16, 3:47 PM
#1

Men vad hemskt.. Men märkligt att inte uppfödaren tar tillbaka henne? Jag tittade på uppfödarens hemsida och den verkade ju seriös.

Aniara14
10/16/16, 11:00 PM
#2

#1 Uppfödaren är medlem här på iFokus, så du kanske kan skicka ett PM och fråga henne hur det ligger till, och vad hon tycker om det hela?

An ounce of prevention is worth a pound of cure

[tk1971]
10/16/16, 11:15 PM
#3

#2: varför det? Det är inte hon som har ansvaret för hunden längre utan den som köpte den.

Cederström
10/18/16, 6:09 PM
#4

Jag tycker inte att det skall kastas någon skugga över uppfödaren. Jag har själv köpt valpar av denna uppfödare och träffa henne ofta på utställningar.  Det är en uppfödare som verkligen tar hand om sina valpköpare, om de själva vill ha kontakten. Har man ångrat sig redan efter 2 veckor kan man undra hur noga detta var genomtänkt.

[tk1971]
10/18/16, 7:01 PM
#5

Nej, jag har inte heller nåt emot henne. Däremot hade nog inte köparen tänkt igenom det hela ordentligt.

LinaK
10/25/16, 2:03 PM
#6

Nej i detta fall har köparen inte tänkt igenom sitt köp ordentligt, men då jag själv känner denna uppfödare väl så vet jag att hon i detta fall tog reda på så mycket som möjligt om köparen och gör så speciellt när någon som köper en jack russell valp för första gången. Men som uppfödare kan man aldrig garantera att valpköpare talar sanning.

I detta fall har det blivit väldigt olyckligt, speciellt med tanke på att valpköparen försöker sälja valpen för högre pris än vad den är köpt för och enligt avtal så återköpts valpen för 80% av inköpspris av uppfödaren, men det verkar ju inte vara aktuellt i detta läge då valpköparen ska ha mer för valpen.

Så jag tycker inte man kan anklaga uppfödaren för något i detta fall, vet att hon har haft kontakt med valpköparen och hon är väldigt besviken över det som skett.

Tråkigt såklart för valpen också, då det är en himla trevlig tikvalp!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Annons:
[tk1971]
10/25/16, 2:21 PM
#7

Usch… det känns nästan som att valpen är nåt slags investeringsobjekt om de försöker få ut mer än de gav för den : (

Sjöbolyckan
10/26/16, 5:03 PM
#8

Hejsan Alla som tycker till om valpen som är till salu!

Den är från min kennel och jag tycker det är lika hjärtskärande som skaparen av tråden!

Vill först bara tacka för de fina orden från två av mina valpköpare här ovan. Gulligt av er. Jag försöker att på alla vis ställa upp för och ha kontakt med mina valpköpare, men det är inte alla som vill. Köparen av denna valp har varit i kontakt med mig 1 gång och meddelat att det inte fungerade. Vad som ej inte funkade vet jag inte riktigt, så några tips på eventuell lösning har jag inte kunnat förmedla till familjen.  Köpet var nog inte så väl övertänkt som det verkade när vi träffades. Så synd, men men, man kan bli lurad av vem som helst. Skenet bedrar ibland och man väljer fel köpare till sina små. Att jag nu inte haft möjlighet att ta tillbaka denna valp beror på flera saker. Bl,a som ni nog förstår av priset i annonsen att döma. Han vill ha mer än han gav. Som Lina skriver här ovan är återköp 80% av köpesumman det som gäller.  Något annat tänker jag inte gå in på här.

MVH // Sjöbolyckans kennel

[tk1971]
11/29/16, 6:03 AM
#9

…. och den valsar fortfarande runt på Blocket… : (

Upp till toppen
Annons: