Annons:
Etikettvalptiden-och-uppfostring
Läst 2477 ggr
larsson_alva
5/8/17, 7:45 PM

Valp som fäller mycket päls

Jag har en Jack Russell-tik på 5 månader som har börjat fälla ordentligt med päls. Det märks som allra mest när jag ska klippa klorna på henne då jag bokstavligen är helt täckt med hundhår efteråt. Jag läste någonstans att valpar "byter ut" sin päls vid en viss ålder - stämmer det? Hon är fortfarande superfin i pälsen och pigg i övrigt så allergi tror jag inte att det är. Tacksam för svar!

Annons:
Streckgubbe
5/10/17, 2:02 PM
#1

Vad har din lilla tjej för hårlag? :)

larsson_alva
5/11/17, 3:31 PM
#2

Hon är släthårig :)

Streckgubbe
5/11/17, 6:10 PM
#3

Har också en släthårig, och tyvärr är det så att de fäller en hel del. Skitsvårt att få bort också… Om jag inte helt missminner mig så fällde han lite mer runt 6 månader-1 år, men det lossnar fortfarande en hel del :) Kan kanske minska med regelbundna bad där man sedan använder hårfön för att torka och blåsa ur löst hår.

larsson_alva
5/12/17, 12:04 AM
#4

Jag misstänkte att det kunde vara så. Blev lite orolig när hon började fälla så snabbt. Jag har borstat igenom hennes päls lite lätt varje dag och det verkar hjälpa. Tack för att du tog dig tid att svara och för ditt tips! :)

m2studio
5/12/17, 7:07 PM
#5

Min tre årig hanne faller lika mycket som första dag och det är tyvärr så, han är släthårig också. Mycket frisk, inte matglad, äter men svårt, leker som fan, älskar boll, regelbunden kontroll hos veterinär.

Jag tror på många saker som inte syns. Ha öppen sinne.

Vi tror, ser,hör och mm, men vi förstår ej i vilken värld vi lever.

Upp till toppen
Annons: