Annons:
Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 2658 ggr
Adriennefriberg
10/24/16, 1:39 PM

Utslag ?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Zingo har haft utslag sen han kom nästan. Sätter sig ofta i ansiktet, nacke, hals och en del på fram tassarna. Varje gång dom försvinner kommer nya upp men brukar bara va 3-4 olika områden alla tillfällen. Va hos veterinären o hsn trodde det var skabb så vi fick medicin men utslagen fortsätter. Jag har funderat på om det är hotspots men vet inte om dom kan va så små och det vätskar inte så mycket heller utan det blir liksom dom en röd rosa sår skorpa som sprider sig runt området och kliar på honom jäkligt mycket. Ngn som haft samma problem? Även testat sprayer för oren hud och schampoo mot klåda blir bra först men sen kommer det bara tillbaka. Han har inte bytt foder utan haft arcana (stavning?) hela tiden. Bilden är inte så bra då han aldrig vill sitta still. Tack på förhand!

Annons:
Kallaterrier
10/24/16, 1:47 PM
#1

Hos hundar visar sig ofta allergier genom hudbesvär. Vår fick utslag efter trimning, utslagen gick inte tillbaka. Gick till veterinär som medicinerade mot skabb för säkerhets skull, tog allergitest genom blodprov och gjorde biopsier på ett par av knutorna. Vi fick fram att vår hund var kvalsterallergisk på det viset. Nu säger jag inte att din hund är kvalsterallergisk, men har du varit tillbaka hos veterinären eftersom skabbmedicineringen inte gjorde skillnad?

[tk1971]
10/24/16, 2:33 PM
#2

Jag tänker också på allergi. De ställena du räknar upp är klassiska som ställen där det blir utslag vid allergi. Jag har en allergisk hund , vi har först uteslutit olika ohyreutlösta hudproblem hos veterinären och därefter gjort en allergiutredning. Vid allergi får hunden ofta problem med öronen. Har din hund haft öroninflammationer? Ibland kan allergihundar bli sämre av foder med högt proteininnehåll. Innehåller inte Acana rätt mycket protein…?

Adriennefriberg
10/25/16, 10:34 PM
#3

Jo den har det. Han har inga utslag på öronen och har inte haft några heller

Upp till toppen
Annons: