ny här! :-)
Hej! =)
Jag är inte ny på iFokus, för jag är Sajtvärd på Retrever iFokus, men har inte varit här inne på iFokus, på ett bra tag… och ny ägare av en Jack Russell Terrier, vid namn "Jack". :-)
Passande, va?!?😉
Han är idag 10 månader och har precis slutat grundkursen och är en stor kille, han var störst i kullen.
Så det ska bli spännande nu den 15e när jag ska ställa ut honom första gången inoff, vad domarna tycker om honom.
Han väger 8.1kg.
Vi har gått hans första kurs nu på brukshundklubben, och det klarade han med bravur.
Det var inte meningen att vi skulle ha en hund till, när våran blandismix gick bort i somras 2012.
Men så fick en instruktör valpar, och hade med sig dom en kväll på klubben….
Det skulle hon aldrig ha gjort!!
Jag blev frälst i den där STORA "mini St Bernads valpen"…för det var precis så som han såg ut..🙂
Så var det bara hem, och fjäska för gubben….Vilket jag visste att det skulle bli segt som kola…men han började på och bli nyfiken efter lite tjat…😉
En dag då valparna var flugna ur boet så visste jag att hon hade en eller två valpar kvar hemma…..
Jag ringde henne och frågade om man fick komma och titta, och hur många valpar hon hade kvar….
Svaret blev…."EN….Efter du har hämtat DIN!!"…..😃
Då var det nästan kört…innan vi kom dit… 🙂
När vi kom dit, så var det så att hon hade en kvar…efter jag hämtade min….gubben var inte så svårövertalad.
Det enda jag visste om Russel, var att det var TERRIER…tjosan-hejsan… Jag skulle ALDRIG ha en terrier i hela mitt liv….*host*
För det finns hundraser…och så finns det…hundraser…och så finns det TERRIER…
Men ACK…vad jag hade fel!! 🙂
Lättlärda…sociala….och myspysiga på något sett…
Men visst…det är en terrier…med samma början av ordet som terrorist…😉
För han har humör, och säger ifrån och det är det som är lite charmen av dom egentligen.
Nu har vi precis i lördags slutat Grundkursen med honom, och ska gå allmänlydnads kursen till hösten, och detta ser jag fram mot!
Men för det har inte han sommarlov, även att han tycker att han ska ha det, genom att hitta på eget bus och hänga Boy, vår golden kille, i pälsen om dagarna…🙂
Men vi kör på lite lydnad och lite spår och lite uppletande, tja jag står inte ute och tragglar i flera timmar och flera dagar i veckan…men lite då och då i korta pass. 🙂
Detta var lite om Jack!
Välkommen till terrieristklubben 😃Verkar vara en riktigt härlig kille du fått hem. Och STOR 🙂 Låter som min gosse som väger ca 12 kg nu som vuxen. Vart kommer din ifrån?
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Min kommer inte från kennel.
Det är en Instruktör på Brukshundklubben som ville ta en kull efter sin tik.
Så det gjorde hon. Men han givet registrerad i SKK. 🙂
Så han kommer från Bjuv/Skåne.
#2 Aha på så vis 👍Har du fler bilder på honom? Han är riktigt jäkla söt alltså 😍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Välkommen hit! Jack är superfiiin. :)
Välkommen!! Tjusig kille du har! Vad heter hans föräldrar? 🙂
www.myrvangs.se

Far: SE UCH Mayberry Farm's Rudolph Valentino
Mor: Terrestrial Pure Pleasure
så fin kille su har o ni är så välkomna så :) terrierrist va ju superkul! den kommer jag knycka ;)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Fin kille, grattis och lycka till
Ååh vad fin han är! Välkommen hit! Hoppas vi får se en massa mer av Jack! 🌺 Jag älskar de långhåriga Jack Russlarna, gillar verkligen att de är sträva! 😃