Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Läst 36 ggr
LuckyGranade
2023-08-19 23:17
1

Mat tips?

Hejsan!

här hemma så har jag min unga jrt som ska ha lite ny hundmat (torrfoder).
Har ni några tips? :) Har kört på magnussons junior nu på senaste men ska byta diet nu och fodra henne vid olika tider. känner att det inte gått så bra när hon har haft fri tillgång till foder 24/7. Skriv gärna vad ni använder eller tycker är bra!

Mvh Miranda :)

Malmag
2024-01-06 23:43
0

Hej Miranda och gruppen :)
Har precis blivit medlem och jag är också intresserad av att få tips kring foder. Jag får hem en rescue tik i mars, ca 1,5 år tror dom.. vi tror att hon är en JRT men ingen vet än så länge, hon är helvit, släthårig med lite kortare ben, väger ca 8 kg. Jag kanske gör ett DNA test sen för att jag är nyfiken :)
Säg till om du vill att jag ska skapa egen tråd ang foder så flyttar jag mitt inlägg!
Jag är intresserad av torrfoder som inte innehåller gluten/vete eller fågel då jag hört att en del kan få allergier och hudproblem av just detta. Och vill även undvika potatis flingor i också pga att det var ju nyligen ett torrfoder som innehöll det och flera hundar blev mycket sjuka, (potatis som blivit grön i skalet kan innehålla glykoalkaloider= solanin och kakonin som är giftigt). / Malin

• Redigerat 2024-01-07 00:04 av Malmag