Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketterallmäntvalpkulluppfödarejackrussell
Läst 221 ggr
leiagustafsson
2021-12-22 17:52
0

Hjälp mig hitta min hund

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej!

Asså jag vill så hemskt gärna få reda på mer om min tjej. Har kennel namnet, stamtavla och allting. Fick till mig att hennes första ägare dog (en man, pensionär) och därför omplacerades hon. Det kan mycket väl vara sant men har även hittat en hel tråd med bilder på henne sen hon var valp, och det känns konstigt om dem skulle döpa två olika tikar från samma kull vid samma namn.

Hon heter Lisa. Stamtavlan säger Catch Mercedes, född 2013-04-01. Sarah Nilsson och Anneli Nilsson verkar vara ägare till hennes föräldrar. Reggad i JRTC.

Bifogar 2 bilder, en från längre tillbaka som jag hittade här, och en jag fick av fd ägaren.

OberonsMatte
2021-12-22 18:50
0

Den förra ägaren var kanske inte den första ägaren? Hur länge har du haft hunden? https://jackrussellterrier.ifokus.se/user/137012/catr.ruds

Sajtvärd Katter iFokus

Jack russell terrier ifokus är en sajt för oss russellälskare som upptäckt det härliga med denna ras, för hos rätt ägare är Jack Russelln världen bästa hund!
leiagustafsson
2021-12-23 01:01
0

#1: Nej det har jag listat ut själv med. Vi har haft henne i ett halvår. Fått kontakt med uppfödaren med, dem hade lagt ner så därför var det svårare att hitta kenneln men de såg mitt inlägg på JRTC på facebook och kontaktade mig.
Men man vill ju ändå veta saker om sin hund, och iomed att förra är död så kan vi ej fråga denne. Vi ska även skaffa kompis till henne, förra ägaren sa att hon inte går ihop med hundar och har aldrig gjort det. Men det blev ganska motbevisat när hon var med min mammas hund och visade tydlig längtan efter det, och även bilderna härifrån där hon bott med annan hund plus haft kompis nära intill. Så mycket frågetecken vi får svar på som aldrig var logiskt enligt oss, och det är skönt. Men jag är nyfiken i en strut och vill veta så mycket som möjligt om henne som jag kan.
Plus att vi kanske möjligtvis är helt kära i henne, och om hon haft valpar innan kan man valpa på henne och där få hennes gener i en annan hund. Har hon aldrig hat måste vi kastrera så hon iallafall kan få hundkompis och må så bra som möjligt.
Ursäkta långt svar :')

OberonsMatte
2021-12-23 09:44
1

#2 Vad hon som skrivit om hunden på den här sidan heter är ju ganska lätt att lista ut.. Har du provat att kontakta henne?

Sajtvärd Katter iFokus

leiagustafsson
2021-12-23 11:07
0

#3: Yep jag skrev till henne igår. Har ju inte varit online sen september 2020 och vet inget annat sätt att hitta henne. Har som sagt hittat uppfödaren nu också som skulle ge mig namnet till hon som köpte, så förhoppningsvis går det framåt. Eller menade du kontaktat här, eller lista ut hela dess namn?

OberonsMatte
2021-12-23 11:24
0

#4 Jag har skickat pm till dig.

Sajtvärd Katter iFokus