Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: uppfödning-avel-valpning
Läst 1685 ggr
Gia91an
0

Syskon sökes till min Jack Russel!

Jag kom just att tänka på det, att det skulle vara jätteroligt att se syskon till Stacey! Hon är född 2009 på Kennel TINY i sportkullen om jag inte minns fel. Någon annan här som har valpar ur denna kull eller samma kennel? 🌺

Har ni andra kontakt med de som har syskon till era hundar? Och i så fall, liknar de varandra?

[Empisen]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Du kan inte höra med uppfödaren om hon har kontakt med valpköparna? Eller vet vart dem hamnade.. 🙂

Ett av Hugos syskon bor i samma kommun som oss, men vi har aldrig pratat med henne eller liknande. 
Bodde även ett till kullsyskon väldigt nära oss, men han fick somna in i julas. Var hundvakt åt honom en gång. 
Sen har jag även kontakt med ytterligare en ägare till ett kullsyskon på facebook.

Dem andra vet jag inte vart i landet de bor.

Texas (som fick somna in) & Hugo på bild. 
Ganska lika.

Gia91an
0

1# Jag har  inte kontakt med uppfödaren då jag ju skaffade henne för mindre än ett år sen… :) Tänkte jag kunde kolla här först liksom och se som en kul grej! 🙂

em.nord
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Teddy kommer fråb min brors jr tik så jag vet ju var alla valpar är även nu. I Teddys kull blev dom väldigt olika men en kille i andra kullen liknar Teddy, har tyvärr inte någon bild. Sen är ju inte våra jrt "rasrena" utifrån skk så är ju olika färgkomb o hårstrukturer. Dålig bild men du ser ju lite :) hoppas du hittar några,syskon! vore ju kul :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Gia91an
0

kul att veta var de finns! min tik är en parson, så hon är ju reggad i fel grupp eller vad man säger… i sverige räknas hon alltså inte som renras, trots att hon är det… men det är strunt samma för mig… vill ju ha henne precis som hon är! :-) ja det hade varit lite kul att veta liksom!

[Empisen]
0

#2 Hittade bilder på ägarna tillsammans med valparna i sportkullen på kennelns hemsida, men antar att du redan sett det.
Uppfödaren finns även i JRTC gruppen jag är medlem i på facebook, och hon är ganska aktiv där, skicka iväg ett PM? Finns även sätt att kontakta henne på hemsidan 🙂 Så vill du verkligen hitta syskon så är det inte omöjligt.

[Empisen]
0

#4 Vad menar du med att hon är parson? 
Hon är väl en högställd jack russell reggad i JRTC of sweden?

Gia91an
0

6# Ja det kanske hon är, JRTC stämmer nog i alla fall! :) (tänker parson hela tiden då förra ägaren sa det förut….) Jo jag har hittat bilder på henne som valp därifrån, vilket var lite kul. Vad är det för grupp uppfödaren är med i?  måste man ju gå med i då ju! 🙂

[Empisen]
0

Parson är en helt annan ras.. Vissa tror att det automatiskt blir en parson om dem har höga ben. Men så är det inte. 🙂
Självklart ska du gå med i gruppen! Här är den: http://www.facebook.com/groups/174380001766/ 😃

Gia91an
0

Jag vet att det är olika saker, men säger fel en del då förra ägaren alltid sa så! :) Ska gå med direkt!