Agresiv?
Hej!
Min 8 åriga hund har helt utan anledning börja bita oss i familjen. Han har alltid varit lite så att han vill vakta oss mot andra, och då kan morra och visa tänderna, inte göra utfall eller så. Men nu helt utan anledning har han börjat bita os,s inte alltid så att det gör jätte ont men det känns ju lite. Vi börjar bli lite orolig för honom vad det kan vara.
T.ex om man ska klappan han i soffan så hugger han till. eller om man ska klappa honom när han sitter i bilen. Vi har även en annan hund som brukar få vara i stallet med personalen medans vi jobbar/går i skolan, som har blivit jätte rädd för oss utan anledning. När vi kommer oc ska hämta dom vid 15.00 så springer hon och gömmer sig. Vi som ALDRIG har gjort varken henne eller den andra hanen som vi har.
Snälla hjälp oss!
MVH familjen och hundarna
Hälsningar Nellie
Hmmm det låter lite jobbigt med en hund som plötsligt börjar bitas. Min hund kan markera om man stör henne när hon sover, fast då morrar hon till och flyger upp. Det kan inte vara nått sånt han gör?
Den andra hunden, hon som är rädd, ni tror inte någon annan kan ha gjort något mot henne? Känner ni alla där i stallet?
Hoppas att ni kommer på det! Är väldigt säker på att någon annan här kan ge bra svar! :)
Är det bara vid dessa tillfällen han biter er? Om det är vid fler tillfällen skulle jag ta honom till veterinär för att se att han inte har ont någonstans. Plötsliga personlighetsförändringar kan bero på smärta/sjukdom.
jag tänker också att vetrinär kan va en idé…
Håller med om att ni bör ta hunden till en veterinär för att utesluta smärta eller sjukdom som #2 beskriver.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
#1Nej, han är snäll när man klappar honom när han sover. Kanske att han nu på sista tiden börjar kolla lite konstigt med ögonen när man klappar honom i korgen. :(
#2 Ja, det är mest i dom här tillfällena, ibland att man inte får vara lika när han när han har ben. Kanske bara är inbillning? :/
#2, #3, #4, Ja, vi ska ringa till en veterinär här i närheten imorgon och boka tid.
Hoppas verkligen att min lilla ängen blir bra igen! Orolig :'(
Hälsningar Nellie
Fick tid hos veterinären den 27/6 alltså på Torsdag.
Hälsningar Nellie
Hoppas självklart att inget är fel men vore ju skönt för er att få svar. Glöm inte skriva ;)
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
Skriver på torsdag kväll, om inte får ni påminna mig ;)
Hälsningar Nellie
Hur har det gått nu? :) Gick det bra hos vetrinären! *Hoppas*🌺
Allting gick "bra" eller bättre än vad jag trodde iallafall. Han hade ont i ena tanden bara. Förstår egentligen inte varför han skulle bitas för de. Men han hade kanske väldigt ont. Vi fick rådet att använda några tuggben som han ska äta på ca.5 gånger i veckan. Han skulle fortsätter med det i tre veckor och sen skulle förhoppningsvis värken vara borta om inte ska vi åka in med honom igen. Nästa vecka kan jag berätta hur det är med han. :)
Hälsningar Nellie