Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettuppfödning-avel-valpning
Läst 6040 ggr
Petra-Stark
2009-12-16 17:00
0

Jrtc + parson russel

Är det någon som vet vad som händer med valparna om en tik som är reggad i jrtc och en parson hane skulle få valpar?

Xondah
2009-12-17 14:38
1

I Jrtc måste valparnas föräldrar vara registrerade i Jrtc of gb sweden eller Jrtc of sweden och ha stambok. Föräldrarna ska vara bra utvalda och med målet att bevara rasens ursprung som grythund.

Parson måste föräldrarna vara reggade i Skk.

Valparna räknas som blandras av både Jrtc och Skk.

angelica75
2009-12-17 17:11
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det beror på vart parson russell är reggad?

Mina är reggade i JRTC fast de är högställda.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Xondah
2009-12-17 21:41
0

#2 Nej. För att JRTC har inget som heter Parson. Parson russel terrier är en ras i SKK. Likaså den lågställda jack russel är en ras i SKK.

Det finns alltså inget som heter Parson i JRTC. JRTC jack russels är av högställd typ, oavsett hur hög dem är i cm. De heter bara högställd jack russel.

Petra-Stark
2009-12-18 23:32
0

Tack o tack för svar.. Skulle så gärna vilja ta en kull på min lilla tjej, men inte åka så långt. Ni kanske har koll på någon som har russel hane som är reggad i jrtc i gävleborg?? Min lilla tjej brukar sno kattungar och låtsas att de är hennes bebisar =).. Tvätta dem och mysa..

anaprincess
2009-12-19 00:31
0

Min är också parson men reggad i jrtc

angelica75
2009-12-19 09:01
0

#4 Hej! Titta på JRTC hemsida under avelshanar.

Mvh Angelica

voff på er värd för jack russell terrier

Xondah
2009-12-23 17:54
0

#5  Det finns inget som heter Parson russel terrier i JRTC. Det heter bara högställd där…jisses. Parson Russel Terrier är en ras i SKK.

Min kille är tex endast 30 cm, men är höställd i kroppstypen. Han är alltså en högställd Jack Russel Terrier i JRTC av mindre typ. För sista gången…JRTC har absolut inte nått som heter Parson.

JRTC Jack Russel Terrier(av högställd typ för dock vara så liten som 25,4 cm men ska ha samma högställda kropp som den högre).

SKK Parson Russel Terrier(av högställd typ, minst 33 cm.)

SKK Jack Russel Terrier(Lågställd kroppstyp)

De är 3 st. Som folk gärna blandar ihop…

anncha59
2010-01-29 20:13
0

Hej Petra

Jag har en hane som är reggad i JRTC GB of Sweden, som du kan använda till din tjej. Vi bor strax utanför Avesta Dalarna har ca 7mil till Sandviken. Det finns bilder på honom och hans tidigare avkommor på westlakeskennel.se

Lotuspotus
2013-07-01 13:01
0

Finns en övergräns även i JRTC 38 cm.

JRTC Var först, Sedan gick några från JRTC till SKK och då blev deras deras sk ras Psrson i SKK.

JRTC Jrt har inte mycket gemensamt med SKK Jrt mer än just rasnamnet Jrt.

[Empisen]
2013-07-05 00:38
1

Så trist att så många verkar ha noll koll på skillnaden mellan JRTC's jack russell's, SKK's jack russells och den helt enskilda rasen - Parson russell.. Syftar främst på dem som äger någon av dem då.

Gia91an
2013-07-05 00:43
0

Ja jag har faktiskt inte så mycket koll kan jag säga. Just med rasbeskrivningarna i alla fall… Kanske borde göras en artikel i ämnet som förklarar?

tezzla
2013-07-05 10:05
0

parson med jrtc regg jrt blir blandras. det är värt att kolla hanar långt bort, inte nöja sig med första bästa om man vill ha en kombo med egenskaper och utseende som gynnar rasen på något sätt. men kolla rasklubb ev grythundsklubb vad det finns för hundar i närheten