Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: övrigt
Läst 3192 ggr
[enalice]
0

Passande namn på tik?

Har någon här något förslag på passande tiknamn?

Det står verkligen still i huvudet…

Gia91an
0

Vill du ha något speciellt tema? Hur ser hunden ut (Ja förutom att jag antar att det är en JRT då alltså…)😃? Någon bild eller så? Tänkte att man kunde ju spåna lite? 🙂

TheWolfGirl
0

Kanske Rickie eller Steffy? :) Min Jack russell heter Rickie ;) Eller kanske Jackie?

tnoet
0

Jag gillar tant-namn! Doris, Stella, Edit, Hedda, Ester, Asta osv. Det viktigaste, tycker jag, att det är tvåstavigt och är lätt att både säga och ropa. Testa dig fram! :)

Gia91an
0

Håller helt med tnoet att det ska vara tvåstavigt och lätt att ropa!  Jag gillar dock när man stavar saker annorlunda… :) Min förra hund hette Kia, men jag gillar Akira, Smokie, idun, trogen, trofast, och sådant. :)

[tk1971]
0

#3: Ja, det gör jag också. Har svårt att välja mellan Doris, Ellen eller Fia som namn till min nya valp. Eller så kommer jag på nåt annat innan vi hämtat den…

tnoet
0

Åh, tänk om det blir en liten bus-Fia! Eller mini-Doris! 😉

Gia91an
1

Doris är ju väldigt bra tycker jag, eller var säger du tnoet? 😉 

Astrid, Jane, Kerstin, Sigrid är ju andra "tant-namn", själv gillar jag Astrid!

em.nord
1

Min bror kallade sin lilla Stumpan medan han försökte komma på ett namn. Men det blev helt enlelt Stumpan ;) Så svårt med namn. Vi ska köpa en tik, en sheltie, som jag inte ens sett än och jag funderar på Nanna… Ska bli kul å höra vad du kommer på :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

[enalice]
0

#1 Hon har svart ansikte och kroppen är vit :)

Astrid gillar jag också… Just nu är jag väldigt inne på traditionellt svenska namn men det står lite still. Funderade lite på Ylva men det kändes inte helt rätt… Det är ju så himla svårt det här med namn.

Jackie 2012
1

molly… mira…. kimmi….. trixi… augusta…. ängla… jag tycker de kan även vara fräck med namn på städer så som kiruna mm

min tös heter jackie eftersom hon är den första lady i huset som jackie o kennedy…… jag hade en katt som hette tequila (som kattunge på min pappas 50års kallas slikade hon ett tomt glass som varit tequila i), när hon fick ungar så ville jag fortsätta med alkoholdrycker så som brandy, wisky osv, men de blev zingo på hanen och pippet på tjejen.

Pippi (hon är busig och fräck, passade för personlighet på jack russel)

Astrid…

Madiken…

finns så många namn, hitta historian bakom så får du rätt namn! 

jätte nyfiken å höra vad det blev! lycka till

JackieOskyldig

[enalice]
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En YRA blev det :)

tnoet
0

Vilket PERFEKT namn! :)

[enalice]
1

#12 Right?? Det var inte högst på min lista alls från början, men hon kändes bara som en Yra.

em.nord
0

Gillar starkt!!!! Supernamn jue 😃

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg