Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 1342 ggr
Gia91an
0

Hemskaste upplevelsen på länge...

Kastade lite boll med Stacey nyss i löplinan utanför. I linan har jag satt fast mitt långkoppel med plast runt hela linan istället för ett kort koppel, då jag vill att hon skulle kunna springa lite. Och när jag kastade bollen så kom den lite långt, och kopplet GICK AV! 

Jag vet att Stacey tycker det är superkul att vara lös, och låter sig inte alls bli infångad, och "kom hit" är ett kommando som funkar selektivt. Och så har vi faktiskt en hund som inte går ihop med andra hundar av sig själv, utan man får ju visa henne hur man ska göra liksom, och hon kom LÖS!

Fick enorm panik, tryckte ner känslan i magen för att kunna fånga hunden (som snällt kom springande till matte med bollen) och fick faktiskt tag i henne på första försöket. Tog upp henne och kramade henne massor. Hemskaste jag varit med om på LÄNGE!

Sitter här och skakar verkligen. USCH! Tack gode gud att jag fick tag i henne! Efter sommaren blir det HÅRDPLUGGANDE på att hon ska komma när man ropar… 

Ville mest dela med mig.. USCH!

Gia91an
0

Kan ju också tillägga att hon höglöper…

[Alvin88]
0

Shit vad läskigt att linan gick av, den ska ju tåla galna spårhundar. Tänker bara nu tänk om linan hade gått av när vi körde viltspåt med vår förra hund, då hade inte han kommit tillbaka kan jag säga. :S du borde testa att gå till affären du köpte linan av för de ska verkligen inte gå av:S

Gia91an
1

2# Nej men precis! Jag kollade hur den såg ut dock, och jag förstår att den gick av. Själva linan innuti plasten är supertunn, inte större än en garntråd, men plasten är tjock runt. Tur att jag har en spårlina till fast med rep… 

Jag trodde ju inte att hon skulle komma tillbaka, fick massa hemska bilder i huvudet också… Så sjuuukt läskigt!

Jackie 2012
1

Har varit med om liknade situation… tog en promenad med tjejen, 3månader var hon och hennes halsband gick sönder. Vi var på en trottoar med en trafikerad bilväg jämte. Många bilar den dagen å tjejen var inte rädd för nått…. hjärtat var i halsgropen tills man fick tag på henne…….. idiotiskt halsband… fick bära henne direkt till djurbutiken och där köpte vi ett ordentligt vuxenhalsband till henne!!!

men usch när sånt händer!!!! tur att du fick tag i din tös!! 

Kom hit funkar selektivt här med…. när hon var 3 månader så lyssnade hon sällan på kommandon, men nu 9 månader så blir hon faktiskt bättre å bättre. Igår var vi ute och lekte i en park, något fanns där i parken som tjejen ogillade så då var hon lydig och på vakt hela tiden vi var där. Inte samma fart när hon hämtade bollen men hon fick springa lite. Längtar efter att hon blir äldre, för hon verkar bli lydigare med tiden!-)

JackieOskyldig

LinaK
0

Usch låter läskigt, dom där spårlinorna i plast är verkligen inte att lita på verkar det som. När vi var på hundkurs så var det en kvinna med en rätt livlig och lite halvaggressiv hund som tränade inkallning och hade en sådan lina. Helt plötsligt så går linan av och hunden kommer farandes emot Sigge och flyger på honom, som tur var hade han lång päls så det enda som blev var att han blev lite kal på några ställen.

Men det var tur att det gick bra för dig och Stacey, det är bara att träna på det här med inkallning som sjutton och massor med kontaktövningar. Det har fungerat för mig och Sigge, han är rätt säker på inkallning och lyssnar riktigt bra på mig när han är lös.

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

tezzla
0

min kompis hade lina på sin amstaff, flera st small av för henne, de som är plastaktig

[Alvin88]
0

Jag trodde faktiskt inte det fanns plastlinor, hade ett jättefint utställningskoppel i plast. Hunden var då unghund väldigt länge och bet i kopplet fast väldigt försiktigt kopplet gick av. Är detså smart att tillverka koppel i plast?.)

tnoet
1

På Biltema har de platta "vävda" spårlinor utan plast runt. De är superbilliga och min har hållt ett bra tag i alla fall. Ett tips! :)

Gia91an
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

7# alltså, det är plast runt ett snöre, och den var jättebra i vintras när vår repspårlina skavde på henne… Men tja, snöret i var verkligen inte bra! Tog en bild nedanför så ni får se hur det ser ut. Tänkte varna andra från att köpa samma!

8# Jo vet att biltema har, tänkte faktiskt köpa ett nytt därifrån! :)

Såhär ser det ut från sidan, ser ut som ett rejält snöre va?

Gia91an
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Såhär ser det dock ut i snittet. Kanske inte lika bra… 😡