Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbeteende
Läst 1000 ggr
mils
0

morrande vid trötthet

Hej nu är Bosse 15 veckor och han börjar bli jättego , ett riktigt yrväder imellanåt och nästa sekund dödstrött.. Men nu vill jag bara kolla om fler har problem med sin småttingar eller om vi ska vara oroade? När han är trött eller precis lagt sej i någons knä eller när han vill vara ifred så morrar han på oss , han markerar att han vill vara ifred , idag så var det en väldigt intensiv dag med bad och långpromenad och träff med hundkompis , så nu vid 22 så var han ganska övertrött , det märktes och då räckte det att vi bara tog i han så morra han . Men jag la han i knät en stund ,då gosa han ner sej men sen när jag skulle lägga ner han i korgen så morra han och nästan ville naffsa , nu undrar jag finns det fler hundar här som är griniga trötta …

Gia91an
1

min hund är exakt likadan när hon är trött. Hon avskyr n'r man stör henne när hon vilar. Dock är det inte egentligen ett problem då hon förvisso markerar men jag vet att hon inte skulle bita… 

Fundersam dock hur man får bukt med det på en valp, då det kanske kan eskalera?

tezzla
0

hur mycket aktivering får han, det kanske blir förmycket för honom?

Smilla177
1

Hej min är likadan när hon är trött, men hon skulle aldrig bita. Hon säger bara till. Man måste acceptera det när hundarna vill vara i fred fast det är svårt.

[Empisen]
0

Tycker det låter konstigt när han är såpass ung.. 
Kan också tänka mig, som #2 nämnde, att det blir för mycket.

Annette
0

Tänk på att det är varmt ute, då blir de tröttare snabbare. Precis som små barn ;)

Gia91an
1

Märker även på min stora att hon blir mer lättretlig nu när det är varmt, och det är verkligen på många sätt likt att ha barn!