Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettot-off-topic
Läst 1927 ggr
em.nord
5

Knäppa Jack Russell!

Teddy är ju knas. Var inne i köket och donade när jag hör Teddy börja gnälla högt och "ropa". Hörde att något var väldigt fel och rusade ut i trädgården och hittar fan inte hunden. Han har självklart tystnat. Ser att Zac står nere vid ett av träden, vi har en liten skog, och stirrar rakt upp.

Anar odåd, går ner och mycket riktigt, där sitter Teddy fastklamrad på en gren över 2 meter upp. Längst upp sitter en ekorre o kikar ner. Teddy har glömt den helt och tittar på mig och ser ut som om han tycker sin situation är ytterst pinsam. Hade självklart inte min mobil med mig att fota och kände mig som en kass matte om jag hade hämtat den ;)

Försöker räcka mig upp och ta ner honom men når inte, fattas en dm så tänkte klättra upp men hann inte för Teddy slängde sig ner i mina armar, hann som tur fånga honom blev helt paff.

Haha det va så kul! =D

Så, nu vill jag höra om era JRT knasigaste upptåg!!! =)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Gia91an
2

Haha guuud vad jag skrattade! Jättekul trådidé! Var det mycket grenar på det trädet då så han kunde klättra upp lätt? 😃

Stacey är inte jätteknasig, men en grej gör hon som är väldigt rolig. Om man badar med henne på ett ställe där det inte är långgrunt och hon måste hoppa i, ja då blir hon jätteorolig för alla PINNAR som ligger på botten. Hon gnäller på vattnet och försöker rädda dessa stackars pinnar som inte kan simma. Och när hon räddat en så tar hon nästa. Detta gäller även stockar. 

Det låte kanske inte jättekul, men hon är verkligen udda när hon gör det..

em.nord
0

haha lilla tjejen då så omtänksam! :D Jo, är ett gammalt fruktträd så låga tjocka grenar men han måste ha kommit med fart för de va väl en halvmeter mellan varje :) fattar inte hur tjockisen lyckades… ;) En annan rolig sak Teddys mamma gör är att hon simmar i poolen och när man tar upp henne fortsätter hon simma flera minuter i luften! :)

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

TeaOchHanna
2

Haha! Tea har gjort exakt samma sak men tyvärr var jag inte där för att bevittna det hela utan fick det berättat av min syvmamma som var hundvakt för tillfället. 

Hon har en favoritkatt hos min styvmamma och pappa som hon bara älskar! Han brukar leka lite smått med henne men just den dagen under ett äppelträd kunde han inte bevärdiga sig att ens titta på jack russelln som försökte få igång honom till bus. Så när Tea har gjort 50 räservarv runt katten får han nog och hoppar upp i äppelträdet, och Tea hoppar efter… Så högt att hon helt plötsligt har hamnat med frambenen över en gren och klamrar sig upp med nöd och näppe. 

Det var ytterst pinsamt att heta Tea då och inte veta hur man tar sig ner medans hela familjen samlas runt trädet för att fota och skratta åt henne 😉

LinaK
1

Dagens skratt 😂😃

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se