Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettbilder-filmer
Läst 4945 ggr
SmileyMalin
0

Bildtråd - storlekar!

Jag skulle tycka det var jättespännande med en bildtråd där man fotad hundarna från sidan och sedan skriver ålder, höjd, vikt och vart hunden eventuellt är reggad! (och kanske även hur "rätt" hunden är storleksmässigt)

Det finns ju så otroligt stora variationer inom russell världen :-)

Jag ska försöka fixa bilder och mått på mina egna under dagen :-D

LinaK
0

Låter som en jätte rolig idé. Ska fixa det såfort jag sätter mig vid datorn :-) skriver från mobilen förtillfället.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

em.nord
0

ja va kul =D Ska fixa en bild och allt men hinner inte idag.

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

lil-sis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Edwind, född maj 2009. Reggad SKK. ca 28cm, 6.2kg.

Och vill INTE stå för kameran Skrikandes

LinaK
0

Namn: Sigge - Skk-reggad

Ålder: Blir två år i slutet av Februari

Mankhöjd: ca 37 cm

Vikt: 10,5 kg

tezzla
1

SKK - Raaw jack the ripper 2½ år 27 eller 28 i mank och 7 kg rätt mycket vikt på en sådan liten kille, men han är hård som en gråsten och har bara muskler

[Empisen]
0

Ett halvår gammal bild ungefär, är mycket "biffigare" i dagsläget. 

3 år i Maj, 39cm hög, väger 9kg och är reggad i JRTC.

Läste på JRTC nu och då står det: Mankhöjden varierar mellan 10,5” och 15”. (25,4 cm - 38,1 cm).
Då är alltså Hugo lite för hög..

LinaK
0

#6 hehe Hugo är högre än Sigge men väger mindre än honom Tungan ute Dom verkar rätt lika ändå.

[Empisen]
0

#7 Jaa, båda har ju den här knorrsvansen också, lite charmigt faktiskt! Tungan ute
Nu var det ett tag sen jag vägde honom… Tror han kan ha gått upp lite i vikt faktiskt. Får ta och väga honom snart igen.

Tog en ny bild på honom! Inte den vackraste om man ser efter standarden kanske.. Svankrygg, hög i bak och lite sådär allmänt oproportionerlig.. Haha, men i mina ögon är han den finaste som finns Skrattande

Elcyion
0

Ludde

Ca. 25 cm hög (mätte med en tumstock). Både skk och jrtc anger 25 cm (tror jag det var) som minsta tillåtna mått. Kommer iaf ihåg att han är på gränsen till för liten.

Runt 6-6,5 kg (har inte vägt honom på ett tag).

Medarbetare på jack russel terrier

Eskimonica
0

Samson Skk-reggad officiellt 30 cm (inoff 31-32=)) väger nånstans mellan 8-9 kg. Ngt för stor enl standarden

www.myrvangs.se

Eskimonica
0

Mini SKK-reggad 23 hög nästan 5 kg. Alldeles för liten (folk har gissat på att hon är blandning tax/chihuahua eller katt)

www.myrvangs.se

Eskimonica
0

Glömde skriva ålder, Samson är 2,5, Mini är 15 månader Skrattande

www.myrvangs.se

[Empisen]
0

#11 Jisses vad liten! Är hon kuperad?

SmileyMalin
0

Hade visst inte insett hur omöjligt det är att ta "stå" kort på icke utställningstränade hundar ;-) men här kommer iallfall mina tre!

SmileyMalin
0

Liam 3 år. (väldigt lurvig för tillfället)

32 cm hög och ca 8,5 kg tung. Lite för hög enligt rasstandard och dessutom för tung i förhållande till sin höjd. Det märks att standarden inte utgår ifrån arbetande russllar med mycket muskler ;-)

SmileyMalin
0

Glömde skriva att Liam är skk reggad!

Oscar 6 år. Ursprungligen stamtavla i jrtc men inmönstrad till skk,

26 cm hög och ca 6,5 kg tung. Ingen skönhet varken enligt jrtc eller skk:s standard ;-) Okej på höjden även om det nog är lite litet för en hane, men även han är för tung i förhållande till sin höjd. Ett riktigt muskelberg! Sambon brukar klaga på att det inte är lika gosigt att klappa en hund som är stenhård :-D

SmileyMalin
0

Bebisen Tobi 3 månader! skk reggad!

3,5 kg tung och gissningsvis runt 22 i höjd. han är iallfall tydligt lägre än Oscar ännu ;-) men har exakt lika stora tassar som Liam (som är 32 cm hög) så jag hoppas att han kommer växa på ordentligt och bli minst 30 hög, helst 32,33 :-D

Elcyion
0

#16 Bara utefter rasstandard, är inte Oscar för lång för sin höjd också? Inte för att det spelar någon roll. Bara nyfiken.

SmileyMalin
0

#18. japp :-) han är för lång i kroppen, har för djup bröstkorg i förhållande till benlängd, har en riktigt bananrygg och dessutom ett väldigt otypiskt huvud ;-) Så kraven för att bli inmönstrad var ju inte direkt hårda!

Elcyion
0

Han är bra mycket finare än den där jrt hanen en granne hade. Hon tänkte avla på honom (med sin tik) när han blev tillräckligt gammal. Han såg ut som en korsning mellan jrt och basset. Jrt´ns färger med bassetens överskott av hud.

Sophie&Segra
0

Jag måste bara fråga.. Hur i hela friden är Liam ryckt? Tungan ute

Mvh, Sophie www.teamsegra.wordpress.com
Sajtvärd på Brukshundraser & medarbetare på Problemhundar.

SmileyMalin
0

#21 vi har bara hunnit med ryggen :D så sidorna, magen, svansen o delar av huvudet är tråkigt onödigt! Ser helskumt ut ;)

Eskimonica
0

#13 nä inte kuperad hon viftar bara på svansen=) Ev kanske hon är ngt lite högre nu än på bilden men liten är hon. Vilket är synd då hon är fantastiskt snygg=)

www.myrvangs.se

Eskimonica
0

Ny bättre bild på Mini, där har hon svansSkrattande

www.myrvangs.se

[Empisen]
0

#24 Ja men kolla, där var den ja! Skrattande

urfaren
0

Kidnappar tråden lite och frågar hur långa de är över ryggen?

Lina - Medarbetare på Cocker spaniel i fokus

[Empisen]
0

#26 35cm är Hugo från manken till svansroten Glad

tezzla
0

Yatzy är 33 cm i rygg och jag tror han är mer åt 27 i mank än 28, aldrig mätt honom med riktig sticka nu när han är färdigväxt

LinaK
0

#27 Oj då är Sigge som en tax jämfört med Hugo Flört Sigge är ca 40 cm i ryggländ.

[Empisen]
0

#29 Ja jag trodde Hugo var 40 med, han har alltid 40 i täcken nämligen.. Tungan ute
Svårt att mäta med tumstock också.. Haha, först blev det 33 sen 34 och tillslut 35…

LinaK
0

#30 Ja Sigge har typ 40-42 i täcken ungefär, men jag har mätt honom också så Glad Storlekar på täcken brukar inte stämma, vilket är rätt surt om man beställt från nätet. Men nu har man lärt sig att prova täcken innan man beställer Tungan ute

LinaK
1

Puttar upp denna tråden för nya medlemmar.

SmileyMalin
0

Hittade den här gamla tråden och såg att lillen var bebis när jag skrev om honom 😍 Klart han måste få vara med som vuxen också!

Så här är Tobi 1½ år och skk reggad.

ca 30 cm hög 8 kg tung.

tnoet
0

Vilken rolig tråd! Här vill jag också va med. ;)

Doris, 17 mån. SKK-reg. Ca 30-31 cm hög. 6,3 kg. Vet inte alls hur hon ter sig till standard, då vi fått både superbra och jättedåliga omdömen på utställning! På bilden är pälsen fuktig och fluffig, så hon ser lite ojämn ut. :P

Eskimonica
1

#34 Jag tycker hon ser jättefin ut! En tik i min smak =)

www.myrvangs.se

Eskimonica
0

Vilda 12 månader, 28,5 hög och 6 kg lätt! Fattas lite muskler o hull på denna böna som har förbaskat svårt att lägga på sig (till skillnad mot matte🙂). Vilda är dotter till min Samson längre upp i tråden.

www.myrvangs.se

Jackie 2012
0

Jackie, 10 månader, skk regad:

6,7 kg

30-31 cm hög vid manken

37 cm från manken till svansrot

när hon ligger utsträckt och raklång 84 cm från baktass till nosen

bröstkorg bakom framben 42 cm i omkrets

(min tös gillar inte att stå…. så svårt på utställningar eller profilbilder, och tyvärr när man fotar med mobilen så kan man vist inte få bilden på rätt håll)

JackieOskyldig

Gia91an
0

Stacey är 34 cm till manken och 28 från halsband till svansrot.

Hon väger 6.1 kilo. Reggad i JRTC

[Empisen]
0

Hugo har förändrats en hel del kroppsmässigt sen inlägg #8

Han har mer muskler idag & väger 11kg. 🙂

LinaK
0

Sigge har också förändrats och lagt på sig mer muskler, nu är han 3½ år och väger nästan 12 kg 🙂

Gia91an
0

Jag måste bara slänga in en parentes- Jag träffade en JRT på mitt jobb härromdagen som var utan tvekan den största JRT jag någonsin sett. Han var liksom ungefär lika stor som en Drever, fast BREDARE över bröstkorg och rumpa. Han var väldigt kompakt och säkert tre gånger så stor som min tik. Har för mig att ägaren sa att han vägde ca 15 kilo med. 

Hunden var inte tjock utan bara väääldigt stor. Tycker att det är jättespännande att våra hundar kan variera så enormt! Det enda som egentligen var likt en JRT var huvudet!😃

Gia91an
0

Ompost med bild:

Stacey är 34 cm till manken och 28 från halsband till svansrot.

Hon väger 6.1 kilo. Reggad i JRTC

Kan dock tillägga att hon står jävligt konstigt, hade precis haft täcke på henne så hon har sin Titta-vad-det-är-synd-om-mig pose. xD