Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etiketthundtillbehör-och-utrustning
Läst 3994 ggr
[SammieS]
2

täcke vinter

Använder ni någon form av täcke till er jack russel? till vintern tänkte jag

Isåfall Hur ser det ut? visa gärna bild.

Och varför gör ni det?

Gia91an
0

OOh. när jag kommer hem ska jag ge ett bra svar med bild här! :)

michanna
0

Vi hade två täcken till Jack ( våran förra jr som vart påkörd i maj ) den ena var ett enkelt stickat täcke ( köpt på ÖB ) användes när det var riktigt kallt och vi var ute länge bla i skidbackarna.. 

Sedan ett vanligt fodrat täcke som han hade när han varit ute i skogen och jagat. För att han inte skulle kyla ner sig för snabbt. 

Han hade inget täcke på sig när vi jagade utan då hade han bara en enkel jaktväst med gps på sig.

tezzla
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har täcken när det är riktigt kallt och i pauser i träning.

Yatzy har back om track pga skada, han kan bli stel och lite halt vid kyla, han har nättäcke och vinter, Birk har fått ärva Yatzys hurtta.har bara bild på hurtta

[SammieS]
0

dem är så söta 🙂

Jackie 2012
0

Här är tösen med sitt täcke… nu är hon lite mer vuxen (10 månader) så i år sitter den förhoppningsvis bättre! när hon var liten så var de svårt med täcke (tösen är släthårig å frusen, med -28 blev täck oavsett passform ett måste!-))…

JackieOskyldig

Jackie 2012
0

….. så de blev tröjor bara ibland…

JackieOskyldig

Gia91an
0

Stacey är jättefrusen av sig på vintern så måste hon ha ett ordentligt täcke. Förra ägaren lät henne endast ha en tröja ungefär som på bild 6# fast MYCKET mindre. Så det var det första jag skaffade till henne. Det jag har till henne är lite stort på längden, men det är varmt i alla fall. Av märket Dogman som är typ det billigaste märket, men tja det funkar i alla fall!

I vinter kommer hon även få skor om det passar damen. Hon får köldkramp på bara några minuter annars. 

Kan ju här även säga att jag tog bilden nyss. Och vill bara påpeka att matte är HEMSK som sätter på täcke inne mitt i sommaren. Gud vad man kan bli ledsen ;)

[SammieS]
0

hahaha! :) dem är så roliga jack russel's man ser verkligen ofta va dem tycker o tänker, även på den bilden.

svar till 7#

Gia91an
0

8# Haha ja visst är det så. xD

SmileyMalin
0

Mina har back on track i samband med träning/tävling och vanligt fodrat täcke på promenader om det är riktigt kallt. Typ -10 och neråt.

Elcyion
0

Ludde har ett hemmasytt fleecetäcke till vindstilla höstdagar, ett tunt vattentätt täcke (vet inte märke, fick det av en kompis) och ett back on track när det är riktigt kallt. BoT blir varmt om de håller igång i det. Ludde är en fryslort och BoT blir för varmt för honom när det är -15 grader och han håller igång. Det räcker i stort sett med att han bara går. Har tänkt köpa deras nättäcke att ha under vintern när det jag har blir för varmt. Inte riktigt säker på vad det är för modell då jag köpte mitt begagnat på Tradera.

Medarbetare på jack russel terrier

[SammieS]
0

Okej! vilken päls har eran jack russel? 🙂

alltså menar har er jack russel slät päls eller något annat? 🙂

SmileyMalin
0

Båda mina är strävhåriga och väldigt varma! Fryser aldrig och blänger när jag tar fram täcke. Min äldsta som flyttar är släthårig och har frös ofta och älskade sitt täcke!

tezzla
1

Mina 2 är släta och tål kyla väldigt bra

Elcyion
0

Min är broken men åt det släta hållet.

Medarbetare på jack russel terrier

tnoet
0

Min är sträv och bryr sig heller inte nämnvärt om kyla, men är det många minus åker hurttatäcket på och är det lite höstruggigt med fukt i luften får hon ha en stickad tröja.