Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 1252 ggr
Gia91an
0

God morgon 2013-09-09!

Hej alla mina underbara medlemmar. Hur är det med er? Har helgen varit bra? Vad har du och din JRT hittat på för spännande? Och vad händer idag? 

Jag är ledsen att jag varit lite frånvarande, jag har rest ner till mitt jobb med sambon och Stacey och jobbat i helgen. Och jag GLÖMDE datorn, hur gör man det liksom? Kom hem klockan ett inatt efter att ha kört hela biten efter jobbet. Tur att man har en hund som är suverän i bilen! 😃

Men nu är jag tillbaka, väntar med spänning på era svar! 🙂

michanna
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon..

Våran helg har varit okej.. Varit i Västerås på Utställning med Hero.

Han gick i valpshow och kom inte så långt .. Systern hans vart bis2 . Sedan gick han även Barn med hund med lillkillen.

Bilden visar Hero med Michaela ( som är min dotter på 13 år )

Gia91an
0

1# Härligt… Låter kul även om han inte kom långt… Och väldigt fin bild! Vad händer idag? :-)

TeaOchHanna
2

Hejsan! Ligger i soffan med Tea och har världens dunderförkylning! Det går bra med lilla fröken utom när vi går ut, har varit sjuk hela helgen och nu börjar det märkas att hon får överskottsenergi. Hela morgonpromenaden ville hon bara galoppera iväg! Men att vara sjuk är inte bara dåligt! Med övertalning från en kompis och lite kontakt med brukshundsklubben i Uppsala har jag nu bestämt mig att anmäla oss till en kurs i tävlingslydnad!!!  

Är otroligt nervös men jag tror det kan bli en bra utmaning för oss!🙂

Gia91an
0

3# oooh vad kul!! Det kommer säkerligen gå jättebra på tävlingslydnaden! Glöm inte berätta hur det går där! Och krya på dig! :-)

tezzla
1

jag och råttan har varit på utställning i högbo en heldag med vår wpklubb, visat sporten och gått runt med sele/kätting på grusvägar, gräsmattor runt området med positivt bemötande, sambon joggade med de andra två på lördagen och sen på kvällen tog vi med grabbarna till vänner

Igår blev det lydnadsträning och lek

Gia91an
0

5# Låter även det som en väldigt trevlig dag/helg! :) Hade velat se WP någon gång själv! :)

[tk1971]
0

Idag har vi varit på lite miljöträning. Och inte så lite förresten, vi åkte till en skjutbana. Ja, vi var naturligtvis väldigt försiktiga innan vi visste hur hon reagerade. Och jag måste säga att jag blev mycket positivt överraskad. Inte minsta rädsloreaktion kunde jag se. Ett tag trodde vi att vi köpt en döv hund som inte hör skotten. Jag gav henne lite små korvbitar och visade att det inte var nåt att vara rädd för. Hon gick omkring där som om ingenting särskilt hände, viftade på svansen och åt korv. Skoj!

Undrar varför dammsugaren känns så himla farlig att man måste springa blixtsnabbt och gömma sig i nån vrå när man klarar skott hur lätt som helst…

Gia91an
0

7# Gud vilken trevlig reaktion. Hundar som inte är skotträdda är ju sååå trevliga att ha och göra med! Verkligen riktigt bra resultat ju! :D

TeaOchHanna
1

#4 Självklart kommer jag berätta alla framsteg och även motgångar ;) Får se om vi är enda terrierekipaget på kursen!

michanna
0

Vi ska i helgen börja en kurs just för terriers här i Enköping.. Någon som varit med på något sådan kurs någon annan stans ?

http://www.furface.se/index.php/terrier-plus

Gia91an
0

9# Skönt att höra! Ska bli kul att följa er! Glöm inte tipsa eventuella JRT ägare om att vi finns här! ;)

10#Låter som en superkul ide! Har inte varit med i någon själv men det låter jättebra verkligen…

Smilla177
1

Hej Vi har sprungit hundlöpet i stockholm 10 km på söndagen, smilla var duktig!!! Fast denna gång sprang hon inte med mig utan med husse.

Tyvärr sprang dom fel väg fast Smilla var lika glad ändå när hon kom i mål och fick godis.

Gia91an
0

12# Hundlöpet hade jag velat ha där jag bor också… Kanske för nybörjare som jag själv alltså… ;) Nej men vad kul i vilket fall! Älskar tanken på motion för dig och din hund samtidigt. Precis som det skall vara liksom!