Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: hundtillbehör-och-utrustning
Läst 1044 ggr
[SammieS]
0

Spårlina o klövjeväska

Tycker ni spårlina är något o använda till en jack russel?

Och från vilken ålder kan man börja använda klövjeväska?

tezzla
0

Spårlina kan vara vara bra för mer frihet om man inte vågar ha sin hund lös, även till inkallningsträning, vi har till spår,använde till birk som start för träning med inkallning när han var liten på vissa platser. klövjeväska skulle jag äga ca året med lätt vikt för att vänja med väska

Gia91an
0

Jag älskar spårlina! Min hund kan inte vara lös så jag har det istället… Funkar suveränt! Se bara till att INTE köpa en i plast! Jag hade en i plast som gick av nämligen, vilket tydligen var gaqnska vanligt!

[tk1971]
0

Jag använder långlina på min valp ibland. Jag tycker de tunna, runda av plast är bäst. De av textil fastnar överallt och drar med sig en massa skit.

Elcyion
1

En tom klövjeväska ser jag inget behov av åldersgräns på (så länge den sitter hyfsat). Men så fort du vill lägga minsta lilla vikt i den så säger jag som tezzla. Minst 1 år.

Medarbetare på jack russel terrier

Mr_Si
0

plastlinor verkar bra men är ruskigt opålitliga, plötsligt går de bara av…

tnoet
0

spårlinor i sig är ju inte tänkta till att användas som vardagskoppel, utan vid tillfällen då man spårar. jag tycker att man får räkna med att en spårlina inte håller hur länge som helst. jag har dock en i textil från biltema som hängt med bra! tror den kostade 75 kr eller nåt. :)

[tk1971]
0

#6: Jag har också köpt en plastspårlina på Biltema för 75 kr och den ska hålla ner till -20 grader utan att gå av, påstår de i alla fall.

[SammieS]
0

Spårlinan i nylon är utformad för jakt, optimalt för hundträning och inlärning av kommandon. För långa turer med mycket rörelsefrihet.

Så stod det på någon sida, TNOET.

De skulle väll också gå å använda för träning tillexempel inkallning.

Eller för att hunden ska kunna få gå lite mer fritt då och då, inte som vardagskoppel de skulle inte jag klara av iallafall