Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 995 ggr
Gia91an
0

Illamående hund! :(

Stacey har spytt en hel del idag och går runt och känner sig ynklig. Min lilla stackare. Hon har ätit äggula, vilket magen inte verkade tåla och nu fyra timmar senare så har hon spytt massor. Inte allmänpåverkad dock. 

Ser till att hon dricker mycket och vi ska hålla koll på henne här nu inatt… Hon ska få lite kokt ris imon på morgonen hade jag tänkt. Kommer SJÄLVKLART ringa veterinären direkt ifall hon blir allmänpåverkad osv.

Skulle mest kolla om ni har några tips? Något speciellt jag borde tänka på? Jag har även ställt undan hennes mat!

Jackie 2012
0

min tös spydde upprepade gånger efter matdags, men då visade sig att hon hade sten i magen. Hon fick blötfoder och en bakteriepasta som skulle återställa balansen i hals och mage av vetrinären.

Sita hon spydde var typ fragga så…. 

det är inte roligt! hoppas din tös blir snart bra!!!!

JackieOskyldig

Gia91an
0

Jag tror det blev för mycket av det goda igår, i kombination med en ganska snabb powerwalk som dunsade runt allt i magen. Hon spydde upp allt som störde i magen och sen dess har hon inte spytt. Det blev ingen galla som tur väl var. Hon var trött men inte allmänpåverkad och idag är hon som vanligt. Hon drack precis ganska mycket med så det är ju bra…

Hon får nog fortfarande ris till frukost för att vara lite snäll mot magen, men jag tror att det värsta är över nu! :)

Stackars söta flickan! Men golven blev moppade…. xD

Skämt åsido, nej men det var skönt att det inte var värre än så här!