Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: allmänt
Läst 852 ggr
Gia91an
2

Hejsan 27 September 2013!

Vad har ni hittat på för roligt idag? 

Här har det varit jättebra väder och jag och Stacey gick ut till den närbelägna skogen och byggde oss en skogsagility-bana… Med 5 hopphinder och en balansstock. Riktigt kul och jobbigt för henne då hon inte fick döda pinnarna som matte höll på med. 

Någon sa i en tråd här nyss att det bästa för deras hund var att ta allting långsamt, och det är väl lite den taktiken jag har haft idag. Mycket passivitet och så! :) Plus att det var riktigt svårt för henne att förstå att hon skulle gå uppepå balansstocken och inte hoppa över. Men hon var jätteduktig! Självklart testade vi banan med! 😃

Annars har vi bara tagit det lugnt och jag har pluggat.

tnoet
1

Doris fick följa med till jobbet idag och leka med sina bästisar ett par timmar. Favoriterna är mellanschnauzern Sigge och whippeten Leija. 

I övrigt har vi skippat all träning och all hjärngympa idag, allt för att hon ska vara så peppad som möjligt imorgon vid tävlingsdebuten.

Matte själv har bara packat, planerat och grejat hela dagen.. Om en timme blir det sängen. Väckarklockan ringer 04:30. DÖR!!

Gia91an
0

Det låter ändå som en bra dag för henne! Jag menar det är ju alltid kul att leka med kompisar! :) 

Ja just det var nu på Lördag ja… Gud vad kul! Smart att dra in på all träning innan, det hade jag nog inte ens tänkt på… xD 

04.30 låter väldigt drygt måste jag ju påstå… Jag hoppas i vilket fall att det går bra imon! Vi håller tummarna! Glöm inte berätta resultatet!😃

[tk1971]
1

Själv tror jag på att utsätta en valp för så mycket olika saker som möjligt, givetvis får man observera hunden och ta det i dess egen takt.

Idag har vi varit en liten sväng på stan och koppeltränat bland folk medan vi tränade med klickern på att inte gå fram och hälsa på ALLA människor. Jag har ju en hund som älskar alla människor. Sen hem för lite vila. Sen har vi tränat på att stå fint, något som kanske verkar gå fram nu även om hon fortfarande gärna sätter sig ner. Därefter var vi ute en liten sväng igen och tränade på kontakt medan vi gick. Och det gick över förväntan. Kanske tack vare köttbullarna… Och ja, vi stannade också och tränade passivitet en stund.

Ja, det kan tyckas mycket, men min förra hund lärde mig mycket. Jag gjorde många fel med henne och jag har bestämt att jag ska försöka att undvika de felen med den här hunden.