Problemhundsträning!
Har gått på två problemhundsmöten nu med Stacey… Och idag var andra mötet vilket har gått helt suveränt… Vi har gått förbi säkert 15 andra hundar och hon har bara morrat lite en gång… Vår tränare är riktigt cool och duktig också så det känns hur bra som helst! :D
Vi såg verkligen en förändring i henne idag vilket var väldigt roligt att se. Redan från förra gången är hon mycket säkrare på sig själv och så…
Stacey ligger helt utslagen här i soffan nu… Vi är verkligen så stolta över henne. Tränaren tyckte till och med att det inte ens var så stort problem nu att vi inte ens behöver gå på ett möte till… Utan att det bara är att anmäla sig till våren och sen bara fortsätta gå på de öppna träningarna på tisdagar!
Gaaah jag är bara sååå glad så jag ville dela med mig lite! :D
Klart du ska! Glöm inte att tala om vem du gick till :) Kanske någon annan som behöver samma hjälp?
Medarbetare på jack russel terrier
1# Joo vi ska anmäla oss till våren så fort listorna kommer upp!
Vi gick till Gunnel Hjort som är med på Kinds Brukshundsklubb (alltså den närmst oss)… och hon är suverän tycker jag, och fruktansvärt trevlig! Och som sagt har vi liksom sett riktiga resultat efter en vecka! Hon är domare i alla grenar inom Bruks (vilket tydligen var lite ovanligt för kvinnor om jag förstod henne rätt) och har tävlat i SM i bruks… Sååå hon är RIKTIGT duktig! :D Kan ju starkt rekommenderas ifall man bor här i närheten! :)