Jack russell style!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hehe, nog är det en härlig ras vi har
Jag undrar lite om era russllar är lika som min är.
Sigge är den som far runt i buskar och snår, dyker ner i diken och i gyttjepölar. Ner där det är som trängst (ja han är ju trots allt en grythund)
Var lite roligt när jag träffade Sigges uppfödare för några veckor sedan, då var Sigges syster och mamma med. Jäklar vad lika dom betedde sig, har aldrig riktigt tänkt på det eftersom jag har en lugn havanais som helst inte skitar ner sig i onödan. Men dom här russllarna var precis som Sigge, ner i diken, in bland buskarna i dom trängsta snåren.
Lite kul att se likheter faktiskt.
Hur är era russllar? Är dom grisar som bökar och stökar runt överallt? Eller är dom av den fisförnäma sorten.
Bidrar med en bild från idag på Sigge, han lyckades hitta ett jätte smalt dike med lera i. Där låg han och ålade sig på mage fram och tillbaka.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Yatzy är överallt, han var nybadad inför uts men vi tänkte plocka lite svamp dagen efter badet och han skulle i alla lerpölar och plaska, sen kom en stor och djup pöl, sjklart skulle han simma i den
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
haha ja du ser, det är nog lite typiskt rasen tror jag. Sen finns det ju alltid undantag såklart.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jaja, denna bild säger väl allt!? Och min unghane älsar diken och håligheter!
Hihi vilken kul tråd, nyfiken på fortsättning även om den är gammal!
Min flicka hatar att skita ner sig. Hon är verkligen fisförnäm av sig. Även om jag kan få henne att gräva och därmed skita ner sig, så gör hon det inte gärna! Hon vägrar gå i vattenpölar, och matte suger när hon måste gå ut i regn, med eller utan täcke.
Däremot är det inget problem att springa rätt ut i vatten och bada! :)
Ludde tycker om att rulla i tex älgbajs 🤮 Men annars är han väldigt fisförnäm. Regnar det för mycket är han INTE toanödig, bada i sommarvärmen går endast om matte kastar i pipen, annars kanske han kan doppa tassarna. Han vill inte gå genom vattenpölar. Därför är det extra kul att se era busar :)
Medarbetare på jack russel terrier
6# haha då är det inte bara min dam som är sjåpig då ;)
Min valp gillar att gräva - energiskt. Sen kommer hon och är alldeles svart kring munnen och tror att ingen märker nåt 🙂
Förra jackisen var, särskilt på äldre dar, lite frökenaktig av sig och tyckte inte om att bli blöt. Att gå ut och gå när det regnade eller snöade var inte populärt hos henne. Hon var inte heller särskilt förtjust i att skita ner sig ute.
Neh, Hugo är inte mycket för att skita ner sig faktiskt.. Har rullat sig i äckelpäckel några gånger, men inte mer än så.
Min Mercedes är en riktig skitgris. Hon ska springa i diken, helst med mycket vatten och gegga. Älskar även att rulla sig i döda djur, maskar och ibland till och med bajs.
Här kommer en bild på jrt-style (inomhus) eftersom min lilla hatar att skita ner sig…
Medarbetare på jack russel terrier