Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 785 ggr
Gia91an
0

God eftermiddag 12:e Oktober 2013!

Hur är det med alla mina medlemmar? Hittar ni på något kul såhär på helgen? Vi har strålande solsken här, har ni det? Tävlar ni? Alltså vad hittar ni på?

Gia91an
0

Kan ju för övrigt berätta att jag är och kommer vara lite frånvarande denna helgen. I torsdags åkte jag, sambon och Stacey från Borås till Stockholm med bil för att hälsa på sambons föräldrar. Och jag har lite snabbt fått låna en dator nu…

Stacey satt tyst i sitt bälte hela vägen trots att vi körde i 7 timmar. (Ja självklart med pauser!). Men det var riktigt behagligt att ha henne med! Vi har det jättekul här med henne med och svärföräldrarna är helt kära. Vi var på promenad i Nynäshamn igår och lät bli att skälla på 7 hundar! Vilket kändes jättebra! Hon blir bättre och bättre!

tezzla
1

underbar varm solig höstdag här Birk tränar wp med tiken och husse, Yatzy och Zombie har haft besök här hemma och busat på gården. nu tuggar dom ben och inväntar nästa besök =)

LinaK
1

Hoppas du har en trevlig vistelse i Stockholm :) Själv har jag jobbat natten som var och ska jobba en till natt, så jag är lite halvseg. Har precis slängt in lite mat i ugnen (lax) som vi ska äta snart. Sigge har varit ute på cykelrunda med husse i några kilometer, så han är nöjd nu :) Slappardag idag för övrigt, kan vara skönt ibland :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[tk1971]
1

Miljöträning på en av brukshundklubbarna här i närheten, de har tävlingar i helgen och vi ska gå runt i området och sitta på en bänk och titta. Det gick bra i morse, hon kunde ligga och slappna av medan hon gnagde på kottar. Värre är det när vi ska passera hundar på nära håll.

Sen har vi tränat lite utställningsträning, det är inte långt kvar nu till första "träningsutställningen". 45

[tk1971]
1

Om ni undrar vad siffran 45 i slutet av mitt inlägg betyder så är svaret ingenting, det är Fias bidrag. Hon hoppade upp på tangentbordet på laptopen.

michanna
2

Hero är ute idag och jagar för första gången idag.. rådjur står på agendan. men själv ska vi till kyrkan då dottern ska  sjunga…

[tk1971]
1

Idag var vi på BK igen. Det gick bättre än jag trodde. Det var massor av hundar där, så vi närmade oss agilityplanen sakta medan jag såg till att hon höll kontakten med mig. Till sist stod vi precis bredvid ingången till planen där det gick hundar. Hon var så duktig, kunde slappna av och titta på mig och sambon. Vi gick t.o.m. fram och tillbaka längs kortsidan av planen så att hundarna var på bägge sidor om oss. En lyckad träning!

Och anledningen till detta tränande är, förutom att hon ska kunna möta hundar på promenader resten av livet, att vi snart ska vara med på vår första utställning. Och där ska hon ju helst vara uppmärksam på mig…

Gia91an
0

2# Låter som en härlig dag! Wp är jag verkligen sugen på! :)

3# Tack! Det var trevligt men är lite trött nu då jag kört 60 mil idag (vi lyckades köra vilse 20 mil, duktigt va?) Lax ä gott och slappardagar är välbehövda! :) 

4# Låter som produktiva dagar… Miljöträning är ju suveränt och jätteduktigt att din valp kan hålla kontakt så nära andra hundar! :) (Klart Fia ska få säga nått med, bara kul!) Riktigt roligt att hon ska vara med på utställningen med, när är den?

6# Åhh vad kul att han jagar! Hur gick det?

michanna
1

Det gick inte bra med jakten.. Thomas, min yngsta är 8 var också med och fick syn på rådjuren först.. vilket han glatt medelade för sin pappa och rådjuren sprang…..  Men Hero fick iallfall gå eftersök då dom sköt ett annat. 

TK1971 vart ska ni på utställning någonstanns ???