Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: övrigt
Läst 1394 ggr
LinaK
0

Sträv/lurvig eller slät?

Vilket pälslag hos jack russelln föredrar ni rent utseendemässigt? 🙂

// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Gia91an
0

Jag är tudelad. Generellt gillar jag de släta, men de sötaste jag vet är ändå lurviga och "raggiga". Så för min del beror det lite på HUR de lurviga ser ut i övrigt. Men är det en riktigt fin hund som är lurvig, ja då slår det de släta tycker jag! :)

[tk1971]
0

Jag tycker att de med mustasch och ögonbryn är charmigast. Gäller både JRT och taxar 😉

Elcyion
0

En snyggt trimmad sträv är snygg, men annars föredrar jag helt klart släta.

Medarbetare på jack russel terrier

[Empisen]
0

Jag har väldigt svårt för de sträva.. Vill inte sitta här och säga att dem är fula men deras utseende tilltalar mig inte.
Pälsslaget broken (som jag tror du syftar på då du säger sträv, & "lurvig" = sträv) kan vara fint, Hugo är ett exempel.. 😃

De släta är finast utan tvekan.

SmileyMalin
0

En vältrimmad sträv 😃

Dom släta får så långa smala nosar  😉  Med lite ögonbryn och skägg blir liksom hela huvudet mer propertionerligt.

[Empisen]
0

Såg nu att jag missförstod dig Lina! 🤐

tezzla
0

jag föredrar släta pga pälsvård, men utseendemässigt gillar jag alla pälslag, jag ser hunden ihelhet! finns fina, mindre vackra av alla slag,jag har två släta och valpen blir slät eller lätt broken utan skägg!jag tycker om släta, men en sträv eller broken med skägg får ett helt annat uttryck, tror just därför få släta har bra chans i ringen, det blir som 2 olika raser