Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 872 ggr
[tk1971]
0

Första utställningen idag

Vi var på en mindre, inofficiell utställning idag. Såhär löd kritiken, som jag får vara mycket nöjd med:

"Utmärkt helhet, mycket vackert huvud, perfekta öron, mörka fina ögon, bra nosparti, mycket välkroppad, bra bröstkorg, välvinklad, rör sig bra när hon vill det, mycket bra pälskvalitet och pigment, mycket trevligt temperament".

Sen var det det där med rörelserna… hon nosade på marken och jag fick ingen bra kontakt med henne, så det kändes som att jag fick dra med mig henne, och det ser ju inte så bra ut… hur tränar man på det? Nästa utställning är inte så långt bort! 

HP och BIM-valp blev hon 🙂

tezzla
0

grattis =)

LinaK
0

Grattis! Fin utställningsdebut ni fick 👍Fin kritik!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

michanna
0

Grattis..

TeaOchHanna
0

Grattis! :) Jag känner igen mig i situationen, alla dofter, djur andra människor m.m. är så mycket mer intressant. 

Testa att träna kontaktövningar, jag håller på med det för fullt med min tik för tillfället. Jag har med mig godis eller någon leksak på varje promenad. När hon tittar på mig får hon belöning och sen kan man bygga vidare på det genom att låta henne titta på mig längre innan belöning, från en blick till tio steg osv. Det nästa steget kan vara att lägga till ett kommando, typ "gå fint" som du kan använda i sådana situationer som utställning :)

[tk1971]
0

#4: Mjo, vi har tränat kontakt väldigt mycket tycker jag. Jag brukar använda klicker. Och här hemma och i våra omgivningar har det funkat jättebra, så därför blev jag rätt överraskad när hon nästan vägrade röra på sig i ringen.

TeaOchHanna
0

Förmodligen behöver hon bara vänja sig vid situationen :) Åk till exempel till brukshundsklubben och träna kontakt och miljö där. Där finns en massa hundar och dofter! Elcyion skrev väldigt bra om hur man kan träna det i Teas tråd om du vill läsa :)