Loke :D
Detta är loke min Jack Russell! Han är köpt av en uppfödare här i Sverige men vet inget om dem då jag fick honom av min syster! :D idag är loke 14 månader och älskar livet! Jag har aldrig mött en hund med så mycket energi och glödje i kroppen! :D han bor i en trea i utkanten av Helsingborg med mig och min mamma och ytterligare en hund som heter tippen :-) hon är en Coton de tulear på snart 11 år! :-) I fredes fick han det är täcket och nu är han super glad på den kalla morgonrundan och den ruggiga kvällsturen :-)
Han är avlad efter Storbritanniens rasstandard fick kag höra av min syster som köpte honom och undrar om det finns fler här som har en hund som min loke :-) hade varit kul att se någon som är som honom :-)
Det är troligtvis samma standard som jrtc avlar efter. Jag har för mig att deras registreringsbevis är gula.
Min gissning är att han kommer från jrtc (jackrussel club of sweden). Det är en rasklubb för jrt som inte har något sammarbete med skk.
Medarbetare på jack russel terrier
Det är som #2 säger, och vi är flera stycken här inne med jrtc reggade hundar. Alltså som har den standarden din hund har.
Vet du vilket kennel han är ifrån? För jag kollade min uppfödares kennel och där finns flera som ser ut som Loke! :)
Vad kul att höra faktiskt! Ska kolla deras hemsida lite noggrannare :-) ska fråga min syster det va som sagt hon som köpte honom först sen fick jag ta över honom då han inte fungerade med deras husky :-) återkommer med kennelnamn :-)
Så fin Loke är, vill gärna följa er 😍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Tack :D ska försöka uppdatera här jag är inte så bra på det haha men ska verkligen försöka! :D Loke kommer från en privatperson i Åstorp :-)
Är han reggad och renrasig eller blandras? lycka till
Du kan alltid kontakta jrtc så kan de hjälpa dig och leta upp honom i sina register. Jag kontaktade dem ang min hund (som visade sig inte är reggad där). Då sa de att de både skriver in hur hunden ser ut samt siffrorna till registreringsbeviset. Med tanke på att du har mer information än jag (jag hade enbart bilder och att första ägaren hade bott i Skåne) så borde de inte ha något problem att hitta honom :)
Medarbetare på jack russel terrier

Jag har linjer från england i min JRT men inte är jag med i Jrtc. Skulle inte drömma om och gå med där heller, då min hund är reggad i SKK.
Är en hund inskriven i JRTC så är det och förblir en renrasig-blandras! :)
9# OT, lite coolt att de kunde hitta honom på bara kort och så!
Ja TS, hör av dig dit och se om du kan hitta honom! Är ju kul att veta! :)
#10 I SKK's ögon ja. De vet uppenbarligen inte vad en blandras är.
Oreggad renras, ja. Men hur kan det bli en blandras när hunden har stamtavla? Alltså bevis på att den är renrasig. SKK har inget bättre ord att sätta på hundar vars uppfödare vill hålla sig utanför SKK. Men vill gärna ha en bra förklaring på HUR hunden kan bli en blandras bara för att den inte är reggad i SKK..
12# Håller helt med dig. Det är liksom inte riktigt samma sak när det gäller JRT kan jag tycka. JRTC är ju fortfarande en väldigt seriös klubb som avlar efter ett visst mål, och att det inte stämmer överrens med SKK är snarare en fördel än en nackdel.
Kan ju för övrigt tycka att det är lite fånigt att SKK har monopol på att få kalla hunden "renras" här i sverige.
Speciellt när det är en seriös avel JRTC-kennels håller på med. Med hälsocheck, höfter, ögon osv. Och sedan koll bakåt i och med stamtavla. Min hunds föräldrar är dessutom meriterade vildsvinschampions tror jag det var. Detta kan jag inte riktigt likställa med blandrasaveln söt hund+söt hund= ännu sötare hund.
Sen är de blandraser i SKK:s ögon, men inte i mina.
Loke är "renrasig" men bara reggad i Jordbruksverket :) uppfödd av privatperson i Åstorp och tidigare ägare är min syster och uppfödaren hade sagt till min syster då som köpte honom att han inte var registrerad men att dem gick efter den rasstandarden :-) Men ni som inte är reggade i skk hur gör ni med försäkringen? Har nk skrivit att det är en blandras eller en jrt? Jag skrev att loke är en jrt och hoppas det inte kommer bli problem sen skrev även det på Jordbruksverket :) Lägger upp en bild nu med på min trötta kille ;-)
Eftersom Stacey är reggad i JRTC så räknas hon ju inte som renras i sverige, och när jag försäkrade skrev jag henne som JRT ändå, men att hon inte var reggad i SKK. Anledningen var att det kostade exakt lika mycket… Då tyckte liksom inte jag det spelade roll. Men man kunde välja om hon var reggad i SKK eller ej har jag för mig! :)
Bara nyfiken, är inne på JRTC of Sweden men jag hittar inte ursprungliga klubben i England. Kan någon vara snäll och länka till den? :) Förlåt att det blev lite off topic
För att hålla sig inom ämnet så på Sveland där jag har min hund försäkrad frågade dem inte ens om man var med i SKK.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
#17 http://jrtcgb.webs.com/ Borde vara denna!
Jag har IF till Stacey! Kanske skiljer sig!
Jag har Agria och Hugo står som Jack russell. 🙂
20# Awwwh!! Vad söt han är! Min förra hund älskade med att "hjälpa till" i stallet! Söta de är ibland! :)
Mysigt! Sen att det inte alltid blir bättre är en annan femma ;-) så skönt för stallet är enda stället som inte är inhägnat som jag kan släppa loke lös utan att va orolig! Sån underbar känsla! :D