Etikettsäljes-köpes
Läst 9534 ggr
mocchino
2013-10-26, 16:56

Omplacering 4årig hane

Det är med sorg i hjärtat som jag måste inse att jag inte är den bästa för min hund. Det är riktigt tungt att skriva detta men för hans bästa så måste jag det.

Malte är en jack russel född 2009. Han är kastrerad och vaccinerad som han ska. Han är en väldigt hög men underbar hund men han får tyvärr inte den aktiveringen han kräver. Har stamtavla.

Malte är en väldigt lugn och mysig hund inomhus även när han inte har fått sin aktivering men det är utomhus man märker när han inte har fått sina promenader och daglig hjärngympa. Så utomhus så drar han i kopplet, skäller och har lite olater för sig. Men dessa kan med lätthet tränas bort och dom bör försvinna bara han får den motion han behöver! I somras så gick vi mycket i skogen och tog tag i våra promenader och aktivering och då vart han bättre men min kropp orkar inte att hålla igång hela tiden.

Han är en väldigt lätt jack russel har jag fått höra. Ingen problemhund utan det är ju mig det är problem med sas. Han är en helt underbar hund som jag egentligen inte vill göra mig av med men jag klarar inte av att ge honom det han kräver just nu.

Malte finns i Knivsta utanför Uppsala. Han säljs inte till första bästa utan till ett hem där jag tror att han kan passa.

Malte är van att bo ihop med minst en hund till så jag tror ju att han mår bäst av att komma till någon som redan har en hund sedan innan.
Här hemma finns även både småbarn och katter och barnen funkar han jätte bra ihop med och katterna här inne funkar också. Däremot så fort han ser en katt utomhus så blir han tokig och vill jaga, men där tror jag det är understimulansen som spelar in. Han kan lite vardagslydnad som tex sitt, ligg och stanna. Väldigt lättlärd!

Skulle kunna sitta i timmar och berätta om min underbara hund men folk ska ju orka läsa också. Men om du har läst ända hit och känner att du undrar mer eller helt enkelt känner att detta är hunden för dig så skicka gärna iväg ett pm eller ännu hellre ett mail till: mocchino@hotmail.com

// Nathalie

Upp till toppen