Problem med päls?
Är det någon annan här som har problem med sin hunds päls? Stacey har ganska lite päls och det verkar inte direkt som att hon får någon vinterpäls eller så än heller. Hon är ju en riktig frysgris på vintern med så vi försöker liksom få henne att sätta mer päls nu.
Vad kan man göra för att förbättra pälsen? Någon som vet? Kan man ge något tilläggsämne i kosten eller något?
Hon äter just nu Eukanuba working and endurance, vilket är det enda hittills hon kunnat ha långvarit intresse av. När denna påsen är slut skall vi dock fasa in henne på färskfoder, då vi tror hon skulle gilla det.
Menmen, någon som har några tips?
B-vitamin brukar vara bra för pälsen. Det kan ju vara värt att prova.
standardt päls bvita är jätte bra för pälsen, ger det som tillskott vid fällning
2# Är det ett b-vitamin medel eller ett foder. Hade standart som foder innan och hon avskydde det nämligen.. xD
Hur är era JRT-ars päls i övrigt?
#3 det är bara ett tillskott.
det är pulver, tillskott, mina 3 har jätte bra pälskvalité, dom är släta
5# Skönt att höra. Är ganska orolig faktiskt för jag tycker hon borde ha mer päls. Och jag har liksom inte skämt bort henne med täcken heller. Funderar på om det kan vara någon inneboende stress från förra hemmet som fortfarande sitter kvar. Hon var ju superstressad när hon kom hit och även om hon lugnat sig nu så kanske det ligger kvar lite grand i bakgrunden liksom.