Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettom-sajten-övriga-ifokus-sajter
Läst 1262 ggr
Gia91an
0

Artikelförslag!

Hejsan allihopa. Vi håller just nu på att fixa lite nya artiklar här på sajten, och jag tänkte kolla om det är något ni saknar? 

Är det något speciellt ämne ni skulle vilja läsa om? Önskemål osv? Sajten är ju till för er medlemmar, så det skulle vara kul att se ifall ni har några tips! Var inte rädda för att skriva här eller i PM till mig om något ni vill ha eller undrar över! 

Brainstorming! 😃

Jag tror det är viktigt att försöka uppdatera sig, och vi vill ju hela tiden få fler medlemmar och bli större! 🌺

[Empisen]
1

Allt vad konstgryt innebär.. Hur det går till o.s.v. 

Det måste väl vara otroligt stressande för den stackars grävlingen? Är det rätt att utnyttja dem för att se hur våra hundar fungerar i gryt? 
Eller är grävlingarna tränade för detta.. ? 

Det är lite grejer jag funderar på, så hade varit kul med en ordentlig artikel om det.

Gia91an
0

1# Inget dåligt förslag…  Skulle vara intressant med en artikel i ämnet… Skall se om vi hittar någon som vill skriva den. Om någon här på sajten tycker sig ha kunskaperna så får de gärna fråga mig ifall de får skriva artikel! Det är bara att anmäla sig! :)

Elcyion
0

Jag skulle gärna läsa om aktiveringar som inte kräver någon direkt utrustning eller att träna tillsammans med någon. Tex uppletande (som jag tänkte skriva om), tävlingslydnad (vad är bedömningskriterierna, hur bedöms det och vad är viktigt att tänka på), personspår….

Sen inte bara berätta hur aktiviteten går till, men även vad som kan vara möjliga lösningar om hunden inte förstår vad du begär av den.

Tex Ludde. Han spärar mer än gärna andra hundar, ekorrar… Men så fort JAG försöker lägga ett spår, då blir han plötsligt "IQ bad boll".

Medarbetare på jack russel terrier

Gia91an
0

3# Bra ide där med… Är det någon här på sajten som vi vet pysslar med Tävlningslydnad,personspår, osv? :)

WildaE.R
0

Jag kör mycket personspår med wilda, och kommer troligtvis börja med personsök sen.

Gia91an
0

5# Härligt. :) Och artiklar är du bra på! 

Vi ska väl till våren sätta oss in i blodspår men det är ju knappast något som kommer att resultera i en artikel. Inte som kan mäta sig med Elcyions i alla fall :)

WildaE.R
0

Dock är tävlingslydnad och sånt något jag inte utövar och kan därför inte jättemycket om..;)

Gia91an
0

7# haha inte så konstigt kanske ;) Nej men vi får se ifall någon kan skriva om det. Det hade ju varit väldigt kul! :)

WildaE.R
1

#3 bara för att ge ett litet tips till det där med att han inte vill spåra dig, om en hund har svårt att få upp ett person spår kan man börja med att lägga ut treats på vägen ex ha en korv i handen och släpa den framför dig där du går, efter en liten bit lägger du en korvbit så att du ökar motivationen till att gå spåret, detta gör du några gånger i spåret och börja gärna med ett ganska kort spår och när han väl spårat färdigt ligger något helt oväntat och skit kul i slutet av spåret så det blir världens kalas. Man kan även börja med ett så kallat serpentinspår. Att du går i korta serpentiner (akta bara så de inte korsar varandra i spåren) i slutet av alla serpentiner lägger du ett sådant där lite plastsnapsglas med något väldigt gott under. Detta kan man börja med för att öka motivationen till att spåra personspår :)

Elcyion
1

Tack för tipset. Jag har testat att lägga godis i spåret, men han springer bara runt som en yr höna som om han letar godis kastade på en gräsmatta :(

Jag har funderat på att göra ett "korv-vatten spår" som någon annan här hade gjort. Lägg korv i vatten och låt dra. Använd sedan vattnet som när du lägger blodspår (spruta/droppa i spåret).

WildaE.R
0

Ok, ja verkar inte som han fattat grejen riktigt. Ja det tycker jag att du ska testa, sen även tänk på om han har svårt att sätta ber nosen, beröm när han gör det. På promenader, trädgården, i skogen överallt så han fattar att det är något bra :)

Elcyion
0

Spåra gör han mer än gärna, så länge det är rätt saker. Ekorrar och andra hundar…