God morgon fredag! :) hrm.... Onsdag ja...
Hur är det med er idag? Är ni taggade inför helgen? Ska ni göra något speciellt? :)
Själv är jag lite frånvarande här just nu, jag skriver en stor hemtenta och hinner inte surfa så mycket… Och Stacey tycker matte är tråkig! Menmen hon får stå ut!
Vad gör ni idag? :)
Det är onsdag idag 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
OMG det är det… Snacka om att jag är virrig idag :O Denna hemtenta dödar mig!
jag är sjuk, så har legat däckad i 3 dagar, sambon sköter det mesta,har klickertränat valp, tränat hantering och koppeltränat, idag blir det 12 v sprutan hos vet, sambon sköter all motion med de äldre
3# Oj det lät inte kul alls! Tur att du har en sån duktig sambo! :) Ja just det du hade valp nu, hur går det? :)
Det blir valpkurs ikväll. Jag tycker Fia varit lite disträ när vi tränat hemma, kanske pga tänderna, så jag förväntar mig nog inte så mycket idag. Och väderprognosen lovar regn ikväll…
5# Valpkurs är trevligt ändå, även om hunden inte har fokus… :) Har hon tappat många tänder nu? :O
Mercedes och jag kommer väl göra det vi alltid gör. Att gå ut långa skogspromenader och leka på trädgården. Nu när hon har börjat löpa lyssnar hon inte lika bra och så jagar dom i skogarna här omkring så går inte jättebra att ha henne lös.
#6: Mm, jag försökte rycka en av hörntänderna som dinglar lös, men den lossnade inte riktigt än. Jag får väl ta fram tennisbollarna och locka henne till lite lek så lossnar den nog.
7# Första löpet kan ju vara lite krångligt på det viset… Hon börjar väl dessutom komma in i spökåldern va? Hur gammal är hon?
Långa skogspromenader är dock riktigt mysigt såhär till hösten, speciellt om man råkar hitta svamp! :)
#9 Hon är nu 7 månader. Visst är det mysigt att gå ut i skogen så här på hösten, jag och Mercedes går ju ut även om det regnar för man kan ju alltid klä på sig. Jag rycker ju visserligen att det kan vara ganska roligt att plocka svamp men tycker inte om att äta dom sedan.i
10# Du kan plocka och skicka till mig, jag kan definitivt offra mig! 😃
Jovisst är det bara att klä på sig, och hunden med (om man som jag har en hund med väldigt lite päls) om det skulle behövas!
Själv var jag precis ute på invigningstur i skogen med Stacey och hennes nya stickade tröja som jag kämpat med i en månad. Det är egentligen inte så kallt än, men det var så roligt att se vad hon tyckte om den och den blev helt klart godkänd! :D
#11 min mamma brukar få dom svamparna jag hittar. Mercedes brukar frysa när det är blött eller kallt tyvärr så jag får nog skaffa lite mer kläder till henne (täcken och tröjor). Vad roligt att den blev godkänd då när du har kämpat så.
12# Haha ja jag kan tänka mig att din mamma blir glad då! :)
Om du kan sticka så ska jag lätt rekommendera denna tröjan, kul att göra och relativ enkel! Tycker det är svårt att hitta kläder till hundar som är lite smäckrare, som min och även din är… :)
det går bra, nu bjuder gammeltanten på 11½ år in valpen till lek, hon har tagit avstånd tidigare, grabbarna älskar sin lillebror, det är full fart. Birk har varit med Marcus på jobbet nu när jag varit sjuk, idag small det och dunkade inne på kontoret, då hade han lyckats slitit bort en stort ben från soffan och sprang och lekte med 😂
Hm… det gick halvbra på kursen idag. Problemet är att hon är så oerhört intresserad av att lukta på marken, hon går fram som en dammsugare. När jag väl får riktig kontakt med henne så går det jättebra.
Jag funderar på om man kan lägga in nåt kommando när vi går in på planen, att där luktas det inte på marken. Undrar om det funkar med klicker…? Har nån annan nån fungerande metod?
14# haha vad komiskt… kan riktigt se det framför mig med en mycket nöjd JRT med soffben i munnen! Härligt att höra att det går bra med gammaltanten och valpen, men är gammlingen med en JRT? :O
15# Hmmm svårt det där med att få henne att inte lukta i marken. Annars brukar ju problemen vara att man vill få hunden att lukta (i spår och så), men förstår att det inte alls funkar i träningssammanhang… Är du där en stund innan så hon får lukta av sig? Det skulle nog jag provat, att vara där en halvtimme innan så att planen blir tråkig och matte rolig! Men det är det enda jag kan komma på!