Magsjuka
Hej min lilla tös ha det varit synd om hon har haft magsjuka nu två gånger. Hon var frisk i en vecka sen satt det fart igen. Nu är magen lite bättre men hon är jätte hungrig. Jag vågar inte ge henne för mycket mat på en gång. Är det fler hundar som varit magsjuka?? undrar om det är en liten bakterier som går hos hundarna.
Vår lagotto brukar bli magsjuk på hösten, speciellt om vädret slår om kraftigt (ena dagen 10 grader varmt, andra dagen -5 grader). Då behöver det inte gå många dagar emellan omgångarna av magsjukor. Vår veterinär har sagt att antingen är det någon form av magsjuka som går bland hundarna eller så har vår lagotto blivit "förkyld" i magen.
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Vet att det gick en i somras, men det är ju ett tag sen. Vart bor du TS? Det kan ju vara något lokalt med även om det kan vara som 1# säger! :/
I vilket fall är det ju riktigt jobbigt, så vi hoppas att hon blir bättre!
Jag bor i Stockholm. Hon är redan bättre i kväll. Men ack vad smal hon blivit. Så nu blir det att göda upp henne till normal storlek.
Hej! Min lilla kille George 8år är faktiskt också magsjuk och vart hela natten. Så i morse var vi hos veterinären men som sagt bara magsjuka. . Nu har han dock fått behålla lite ris och torsk. Peppar peppar! Hoppas för hans skull att de är färdig spytt och blir natt sömn! Vi bor dock utanför göteborg. Hoppas tösen kryrar på sig!!
Hej hoppas George också krya på sig.
Hur mår båda hundarna? :O
Hej nu mår min lilla tös bra, fortfarande lite smal men hon får mycket mat.
7# Gud vad skönt att höra! Aldrig kul när hundarna mår dåligt och magsjuka är tycker jag lite extra läskigt! Ja då får du skämma bort henne lite nu! Jag skulle dock vara lite försiktig nu i början så att magen inte chockas av för mycket mat… Kommer ihåg när jag var liten och hundarna mådde dåligt så fick de kokt ris med kokt kött över då det tydligen skulle vara snällare mot magen… :)