Vinteraktivering!
NU allihopa så har väl de flesta snö? Hur gör ni när ni motionerar hundarna nu? Vad kan man absolut inte göra enligt er och vad är det bästa sättet att aktivera våra krutdurkar till hundar?
Vilket är det roligaste sättet att aktivera hundarna mentalt ute just nu? Vad tycker era hundar är roligast när det gäller fysisk aktivering nu när det är snö?
Jag brukar lägga godisspår på gräsmattan om det inte är för djup snö, är det för djupsnö gör jag det lite enklare genom att lägga godiset efter mig där jag går.
Jag släpper nu enbart Acke i skogen där jag vet att risken för halka är mindre än på andra platser. Men annars gör vi som vi alltid brukar göra :) Jag får återkomma vad han tycker är roligast aktivitet, det är ju hans första snö och den är inne på sin andre dag så vi har inte kommit så långt med att komma på vad som är roligast :P
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Det Mercedes tycker är roligast med snön hittills är att springa runt i den djupaste snön hon kan hitta och även att jaga snöbollar.
2# Jaga snöbollar låter definitivt som något som min hund skulle kunna gilla, får prova det! xD
1# Godissök i snö tycker i allafall JAG är otroligt roligt. Och hunden blir ju så trevligt trött av det med! :D
Ja dom lite bolltokiga brukar ju gilla att jaga snöbollar. Jag brukar kasta dom i den djupare snön så får hon lite extra motion.
att ta sig fram i lite djupare snö verkar vara lagom utmanande så här i början på säsongen :P