Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 518 ggr
[tk1971]
2

Miljöträning

Vi bor ganska lantligt så jag brukar ta med Fia till andra stadsdelar med lite mer folk (och hundar) ibland. Idag promenerade vi runt i ett stort bostadsområde med affärer och skolor. När vi passerar en skola råkar jag titta in i ett klassrumsfönster och där är samtliga huvuden vända mot oss. En del har sprungit fram till fönstret och tittar och pekar på oss. Det fanns inga andra där ute så jag antar att de tittade på Fia.

Hehe… jag har nog en riktig blickmagnet.

Gia91an
0

Haha klart du har en blickmagnet! Hon är ju supersöt! :) Låter smart att köra mycket miljöträning nu med! Du får ju igen det så bra senare! :D

Mr_Si
0

kul :)

Cederström
1

För mig och mina 4 hundar finns alltid miljöträningen med i det som jag gör. I går var jag inne i en djuraffär med 2 av mina hundar.

Gia91an
1

3# Djuraffärer är en bra mötespunkt tycker jag för hundägare (och speciellt för mig som har en hund som är lite orolig mot andra hundar, då är djuraffärer suveräna!) 

Vi hade massor av miljöträning idag i två olika stall som vi hälsade på i. Och det var tre barn som sprang runt (Stacey älskar barn) Och katter och hästar överallt… Jättekul!

[tk1971]
2

I förmiddags var vi inne i stan. Hon gick som en dröm, kontakt med mig hela tiden. Kan iofs bero på att jag brukar ge morgonmaten på morgonpromenaden, som belöning för kontakt :-) Jag märkte dock igen att hon är lite ängslig för höga ljud och slammer (konstigt nog inte skott!), som lastbilar som lastar ur sina varor och sopbilen som hämtar sopor.

Jag har förresten anmält henne till BPH nästa sommar då hon blir ett år. Det ska bli intressant. Jag gjorde ju MH med förra hunden, man får ut rätt mycket info ur sånt.

Gia91an
0

5# Härligt när man får sånt resultat! Kul med BPH med, berätta hur det går! :D