Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettsjukdomar-hälsa
Läst 897 ggr
Vicks
1

Halsinfektion?

Ringde veterinär i lördags då Charle gått och harklat sig i ett par dagar och t.o.m visat svårigheter att äta upp sin mat! ( Va! Det matvraket!) Har låtit som ett hårstrå suttit fast på tvären ungefär. Troligast har han då en halsinfektion. Klart det har ju gjort ont att svälja förstås. Blöter nu upp fodret extra mycket och då slinker det ner mkt bättre! Någon här som har eerfarenhet av detta?

Cederström
1

Jag har både Svea och Frosty som haft halsinfektion. Det luktade avlopp i munnen på dem.  De fick medicin i 10 dagar, första dagen gav jag de även 1 värktablett. Halsinfektionen har inte kommit tillbaka. Skulle de få återkommande halsinfektioner skulle vet behöva operera bort halsmandlarna. Båda mina hundar har börjat äta igen dagen efter att medicinen sattes in. Det var mycket effektivt.

[annajohannas]
0

Jag hade en sankt bernhardstik som hade halsfluss. Vi fick ta bort mandlarna på henne. Jag malde ner hennes mat i mandelkvarn, för att det inte skulle göra så ont.

Vicks
1

Denna infektion gick över av sig självt och harklingarna slutade i måndags. Så nu är han sitt vanliga jag igen!