Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettträning-tävling
Läst 1324 ggr
Cederström
1

Moheda bollhall

Idag skall jag putsa till Frosty och Tore. Allt skall planeras inför hundutställningen i Moheda bollhall i morgon. En inofficiell utställning. Resultaten kommer jag att skriva här efter helgen.

Gia91an
0

Spännande! Ta gärna bilder och lägg upp här med! Alltid intressant! Lycka till! :D

Cederström
1

Tack. Jag skall snart presentera mina hundar här lite mer utförligt.

[tk1971]
0

Skoj. Jag var i Moheda och ställde ut Fia för ett tag sedan. Det gick ganska bra.

Cederström
0

Det är en mycket bra bollhall så därför vill jag inte missa en utställning där. Jag ställde mina båda hanar där den 24 November och det kunde inte gått mycket bättre.

[tk1971]
0

Ja, själv ska jag till Tibro på lördag och ställa ut Fia. Lite oroligt känns det.

[tk1971]
0

Hur gick det i Moheda då?

Annette
0

Tibro idag? Var i Tibro?

Jag bor bara 2 mil därifrån och skulle gärna åka dit men för tillfället har jag hög feber så jag orkar inte :(

[tk1971]
0

Om jag fattat rätt - och det hoppas jag verkligen! - så är det i Ulferts gamla lokaler. Ja, nu sitter vi i bilen och är på väg dit. Hund, jag och sambo.

Cederström
0

Lycka till idag.

[tk1971]
0

Tack.

Mjo, det gick väl hyfsat, jag är nöjd med kritiken. Börjar förstå var Fia har sina starka punkter (huvudet, mentaliteten och pälsen) och svaga punkter (frambenen). Till slut så blev det 1:a pris med HP. Vi deltog i valpar 6-9 månader.

Som nybörjare i utställningsvärlden hänger man inte alltid riktigt med. Jag funderade t.ex. på varför i stort sett alla verkar få HP. De ska ju tilldelas "särskilt lovande valpar".

En annan grej som jag funderar på vad som egentligen menas med "lite lösa rörelser" vad gäller frambenen.

Cederström
0

En valp är alltid en nybörjare och kan få hp lite lättare än en vuxen hund. En valp är inte tränad en vuxen hund förväntas att uppträda på ett utmärkt sätt. De valpar som är riktigt lovande sorteras ut i nästa steg när det handlar om Bir-valp. Lösa rörelser i frambenen är något jag ofta stött på när det gäller just valpar. Valpen springer lite okontrollerat med frambenen. Detta rörelsemönster blir bra med tiden, det är en utvecklingsfråga. Jag har en tablett som jag ger min 1-åring för att han skall få lite mer muskler och brosk i frambenen.

[jnordstrom]
0

Jag tänkte åka och kolla på lördag. Jrt börjar kl 10.30 va?