Äntligen bra hundmöte!
Vi har ju kämpat med Stacey ni ett års tid nu med att hon ska bli säkrare när hon är i närheten av andra hundar. Dels att både kunna gå förbi utan att skälla och dels att kunna hälsa och vara ifall matte eller husse står och pratar med någon med hund. I början gjorde hon ju utfall och var känd över hela staden hon bodde i som en hemsk hund.
Det första vi såg av henne när vi skulle bestämma om vi skulle ha henne eller ej var hur hon skällde ut en annan hund och gjorde utfall. Men vi tog henne ändå. Efter massa övning och möte med problemhundscoach så har vi nu äntligen kunnat ha henne tillsammans med andra hundar. Hur underbart som helst! Hon skäller mindre på promenaderna nu, mest ifall de börjar skälla först eller ifall det blir för trångt.
Hon jag rider hos har precis skaffat sig en ny hund. Hennes förra hund var väldigt bestämd och funkade bra med Stacey, så nu var jag lite orolig för vad Stacey skulle säga om Leo som han då heter. Hon luktade honom i rumpan och sen ville hon leta pinnar! Hon bara struntade i honom! Helt sjukt! Sen stod vi där länge och pratade och hon hälsade ibland men det var helt okomplicerat!
Jag är så sjukt glad att vi ser sånna framsteg! Ville mest dela med mig lite för jag är så glad! :D
Åh, härligt!!!:)
1# Ja sjukt härligt!

Härligt med framgångar! :)
ÅÅh nu är vi sådär sjukt stolta igen! Var precis på brukshundklubben och gick runt med Stacey lite bland hundarna. Redan på parkeringen fanns det 3 hundar som vi gick förbi utan att vara mer än intresserad. Sen gick vi förbi hund efter hund efter hund utan att hon brydde sig! Hur härligt som helst! Hon gläfste dock till på en hund, men den hunden hade bråkat med en del andra hundar och stod och spände sig på Stacey så det var inte vidare konstigt. MEN när hon gläfste till var det bara en gång, och hon eggade inte upp sig till tusen! Och det gick att avbryta.
Vi är så sjuuuukt stolta!!!
härligt, så skönt när det går framåt, oavsett takt =)
Grattis! Vad kul för er :)
Yeay för er! 🙂
Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!
medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus
ÅÅh vet ni vad, jag måste bara få skryta lite till! Vi var ju på brukshundklubben igår för det var julbord där. Men innan själva julbordet tog vi ju ut henne till klubben och gick runt medan vinterappellen var. Så många människor såg oss gå runt, och vi satt nära andra hundar och hon brydde sig inte alls. Sen åkte vi hem med henne innan julbordet så hon skulle slippa sitta i bilen.
När vi kom tillbaka så var det mingel, och då pratar man ju naturligtvis om sin hund och frågar vilka hundar alla har. Och då var det en av instruktörerna som frågade vad vi jobbade med ute på bruks. Vi sa att vi övade hundmöten för hon har gjort utfall innan och varit hysterisk i närheten av andra hundar. Instruktören blev helt chockad och sa: Ja men jag såg ju er, har ni verkligen haft problem med det? Hon var ju hur lugn, trevlig, och glad som helst! Då blev vi glada!
Sen var det en annan kvinna där som vi träffat innan på klubben. Vi har tränat på att gå förbi med Stacey när hon har sin hund där. Och hon frågade om Stacey fick va hemma hela dagen. Nej sa vi, vi var här under appellen. '
Kvinnan sa: Va!? Men jag hörde inte några skall eller något!
Vi: Nej just det! :D
Kvinnan:Gud vad härligt, snacka om framsteg!
😃
Det är alltid så kul att höra från andra om framstegen! :) Det är lätt att själv bli blind ;) Grattis till er!
9# Ja men precis. Vi blev ju nästan chockade när vi kom dit! Så mycket hundar och vi trodde hon skulle gå upp i limningen! Och sen var hon så lugn liksom. Sanslöst!