Hårar din jack russel?
Min vovve verkar håra en del mina kläder blir helt fyllda med vita hårstrån detta har bara ökat och ökat hon har hårtypen broken hur är det för era hundar?

När det är dags för trimning hårar han en hel del. Vår hund är också broken.
Okej o när man trimmar så hårar dem inte så mycket eller? trodde inte jrt hårade så mycket :)
Min är slät och fäller sjukt mycket! :/ Vissa perioder är det riktigt jobbigt men nu verkar det ha lagt av det värsta som tur är!
Jo alla mina kläder blir sjukt håriga bara ja haft på mig dem en kort stund o de mesta annat också
Jag tycker inte att mina hundar hårar så mycket. Nu är det ju så att jag ställer ut dem så jag trimmar dem ganska ofta. En hund som är broken behöver inte trimmas. Ibland drar jag över honom med en trimsten som finns att köpa i en djuraffär, jag tror att den finns att köpa på Lantmanna affären också.

Vår hund är broken och han måste trimmas var 3:e månad.
Jopp, jag undviker att köpa mörka kläder för där syns de vita håren direkt. Min jrt med brokenpäls släpper en hel del, samma med förra hunden. Jag försöker hålla efter det där genom att rycka bort de döda håren med jämna mellanrum.
Har en sträv och en broken. Tycker ingen av dem fäller alls, men jag trimmar nån gång i månaden..
Jag älskar mörka kläder så kommer inte köpa mindre av dem, min valp är ju 7 månader har trimmat henne lite smått bara för någon vecka sen men är inte så bra på att trimma heller!
Har för mig att jag upplevde Doris fälla när hon bytte från valppäls till den vuxna, sträva. Kanske bara är en period som går över för din hund?
Annars med släthåriga tex, så kan man ju bada dem vid fällning. För att få bort så mycket hår som möjligt. Det kanske kan funka på din med! :)
Mina två herrar fäller alltid men mer i perioder. De är bara att ha klädrulle stående på inkapsling! ;) vet inte om mina är sträva eller broken, men skäggiga och fina är dom iaf :)
#11: Mm, det är charmigt med skägg och mustasch på JRT, det har jag alltid tyckt. T.o.m. på tjejerna : )
#12 visst är det! Jag älskar när dom har sina skägg! Nu tycker jag att alla jrt är fina men när dom är så där härligt raggiga då smälter mitt hjärta liiite fortare :)
Ja att bada är ett riktigt bra knep för släthåriga! :) Har precis kört ett race med Tea i duschen. När hon har våt päls kör jag igenom den med en gummi-karda vilket funkar riktigt bra. Kanske funkar det för en broken också?
Jag tror Stacey är broken men jag är faktiskt inte säker. Är hon inte det är hon ju slät. Men hon hårar bara om hon blir rädd, annars är det inte så mycket att vi reagerar på det faktiskt. Vi rycker hennes päls vår-höst men nu under vintern har vi inte ryckt så mycket då vi hoppas på mer päls till vår frysapa. Som tur väl är så är det iaf inte så kallt nu!
#15 Stacey är broken :)
Ytterligare ett artikelförslag? Bilder på sträv, broken och slät för de som inte har koll på den saken 🙂
Hugo hårar rätt mycket när jag inte ryckt honom på ett tag, han är broken.
16# Jo misstänkte det, tack! :) Ja verkligen, och hur olika varianter inom detta kan se ut. Skulle vara intressant. kanske även trimningsförslag och så?
#17 Exakt. Broken kan variera väldigt mycket i utseende.
Jag vet att det finns både släta, broken och sträva här på sajten så att fråga efter lite bilder kanske är en bra start? 🙂
Ja absolut! Det är en jättebra ide. Men då borde någon annan skriva den tror jag. Jag själv kan inte så mycket om just pälsvård då vår är så enkel med det!
Släthåriga behöver man väl inte trimma har jag läst någonstans?
Nej dem behöver inte trimmas men dem fäller så kopiöst mycket (i alla fall min) så jag måste se till att borsta henne med jämna mellanrum :)