Hårslag JRT -bilder
Hejsan allihopa!
Vi behöver just nu bilder på olika JRTs pälsar! Funderingar finns om att göra en artikel om detta. Och då de olika tre hårslagen inom JRT. Broken, slät och sträv.
Är det sedan någon som har speciella skötselråd med "sin" päls så får ni gärna skriva en text om detta (då kommer den med i artikeln med namn som berättar vem som skrivit såklart!)
Men i vilket fall. Först och främst bilder behöver vi!
Släng gärna upp en bild här som ni kan tänka er att vi kan använda. Enda kravet är att man ser vilken slags hårslag det är!🙂
Min hund är 6 månader på den här bilden. Hon har brokenpäls. Jag har ställt ut henne tre gånger och på varje utställning har domarna tyckt att hon har en bra päls. Hon har ögonbryn, mustasch och lite skägg. Jag märker redan nu att pälsen måste hållas efter regelbundet för att inte bli för vildvuxen med tofsar här och där, och "vingar" på halsen.
Underbara bilder! Är det okej att använda dessa bilderna i en artikel, med ert namn under? :)
#4: helt ok.
Ja! självklart! 🙂 tänkte bara på en sak, numera heter ju hårlagen slät, sträv och raggig enl rasstandarden ( http://www.skk.se/Global/Dokument/Rasstandarder/standard-jack-russell-terrier-fci345.pdf?epslanguage=sv ) tänkte bara att benämningarna blir rätt om man ska skriva en artikel.
www.myrvangs.se
6# Ja men det är jättebra att du påpekar det! :)
Det är helt okej.