Mål 2014!
ja hörrni, snart är det dags för nyårsafton och sedan ett nytt år. Har ni några speciella mål med era JRT under 2014? Träningsmål? Tävling? Utställning? Vardagsmål? Berätta gärna och peppa varandra! :)
Skulle gärna vilja gå en kurs i vardagslydnad och en i blodspår
George ska börja på sin rehab för diskbråcket, så i januari börjar första steget med akupunktur. Så George har en resa framför sig 2014 :) Sigge den lille spilevinken ska allt vad lydnad tränas mera på! Sen till våren när han blivit 1 år ska vi testa agility kurs :)
Mja… vi ska först och främst gå kursen "Allmänlydnadspasset" på brukshundklubben i vår. Jag tycker att det viktigaste är att få hunden att fungera bra i vardagen, därefter kan man lägga till andra grejer. För oss betyder det bl.a. utställningar. Sen så har jag anmält oss till BPH i Aneby nån gång efter hennes ettårsdag (datum kommer senare). Vi kommer också att fortsätta träna viltspårning själva (just nu ligger det på is pga allergiutredningen, hon får inte få i sig NÅT annat än fodret).
Och sen så blir det många, långa promenader med matte som ska gå ner lite i vikt, har jag tänkt : )
Det blir nog 10 till 15 utställningar under nästa år. Jag tror nog att Tore kommer att ta några cert framåt sommaren. Frosty trivs bäst på utomhus utställningar och kommer kanske att vinna mer till sommaren. Jag kommer att fortsätta med att gå en hundpromenad på Onsdags kvällarna, förmodligen med Tore.
Målet nästa år är att komma upp i klass två i agility hopp o ta nån/några pinnar i agilityklass samt att avancera till fortsättningsklass i rallyn med Samson. Med Vilda vill jag komma genom en hoppbana utan disk, få ett godkänt resultat i rallyn samt kunna ta några bra resultat i utställningsringen. Jag ska också försöka gå anlagsklassen med båda! Sen blir det en kull valpar i höst förhoppningsvis 🙂 Tur att jag har bytt jobb o kommer jobba mindre helg nu!
www.myrvangs.se
Liams huvudmål är att fortsätta bygga muskler och inte ge upp tanken på att komma tillbaka fullt ut på tävlingsbanan.
Tävlingsmål är att Liam ska hålla kunna tävla agility med sitt nya lag hela sommaren utan några bakslag med skador och att laget ska kvala in till SM. Vårt andra tävlingsmål är att ta tre uppflytt i HTM klass 2.
Tobi ska tävla agility klass 2 och mest bara fokusera på bättre fart och säkrare kontaktfält. Pinnar är lite strunt samma för oavsett hur många vi tar kommer kortbeningen inte få flytta upp till klass 3. Sen ska han även tävla i lag (samma som Liam) och där är ju målet som sagt SM-kval!
I freestylen är målet att dels ta det sista certet och championat samt att kvala in till SM 2014.
Sen bord jag väl ta mig tid och pengar att ställa ut honom ett par gånger också 😛
Målet för 2014 är att debutera i uställningsringen och sedan smått börja bekanta sig med agilityn. Vi får se vad som händer, det viktigaste är att vi har kul på vägen =)
Målet för 2014 har nästan aldrig mål eller planer känns som livet går det det vill ta mig men ska försöka få lilla fröken terrier att minska på sitt skällande när någon går i trapphuset och att hon kan hälsa på människor utan att bli så stressad har redan sett framsteg!
valpen zombie, valpkurs, prova på viltspår och utställningsträna och göra debut på inoff
Yatzy viltspår och testa rally och se vad vi tycker, nöta på lydnaden om matte orkar
Birk viltspår om vi hinner, har fått ställa in alla planer med honom, han åker bort på obestämd tid utomlands detta år om alla tester är ok
Våra mål: hitta en rallylydnadskurs som passar, bli startklara för en rallytävling, lära in några nya roliga trick, bara göra en massa roliga saker som hundarna gillar!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se