Nytt roligt hundår
Jag upplever det som om mina hundar börjar återgå till det normala efter all skotträdsla. De sista personer som avfyrar smällare hotar jag med att anmäla till polisen och jag har även ringt larmnumret någon gång och det är helt okej. Nu lägger jag detta bakom mig och kan börja träna hundarna igen.
Det som har blivit tradition med hundarna skall nu göras. Fredag morgon kör jag med familj och hundar till Göteborg för att ställa ut Frosty och Tore på Lördag på My Dog. Det blir även till att bo 2 nätter på hotell med mina 4 hundar. Det blir ett mycket bra avslut på nyårshelgen. Både familjen och hundarna får träffa många trevliga hundar och hundägare. Vem vet, kanske stöter jag på någon i Göteborg som finns på denna saiten. Väl mött i så fall.
Skönt att det avtagit med smällandet, lider med er som bor där folk smäller. Min russell har också varit livrädd och innan vi flyttade ut på landet var nyårsafton ett helsike och dagarna innan och efter. Men här vi bor nu skjuts det inget mer än några enstaka på nyårsnatten och det är nere i "byn", vi bor uppåt skogen till så det hörs knappt här.
Lycka till på MyDog! Uppdatera gärna hur det gick för er.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
LinaK, det är inte hundarnas fel att det blir så här, som det är, gör jag det bästa för att ta hand om de små liven på bästa sätt. Nyårsdagens kväll var jag uppe i skogen och rastade alla hundarna. Jag kommer att uppdatera med resultaten från My Dog.