Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettallmänt
Läst 833 ggr
Gia91an
0

Dagstråd!

Hörrni, vad gör ni och hundarna idag? Det var länge sen jag frågade nu så tänkte att det var dags igen. Har ni gjort nått kul?

Gia91an
1

Själv har vi kört från Borås till Stockholm idag, jag Husse och Stacey. Det är verkligen en fröjd att köra med henne i bilen alltså. Snacka om att hon sköter sig bra! 

Hon är nu överlycklig då vi hälsar på hos hennes farmor och farfar, OCH fått ett nytt revir! Nu ligger hon hos min svärmor och sover!

catr.ruds
0

Jag har varit och handlat lite nya möbler idag. Mercedes var inte jätteglad över att inte få följa med. Kvällen har därför mest gått åt till att skruva ihop möbler.

Gia91an
0

2# Haha stackars Mercedes! ;) 

Skruva ihop möbler kan ju vara riktigt kul dock! Ja eller det kanske bara är jag som är konstig.

catr.ruds
1

Ja det är ju kul att skruva ihop möbler. Man får dock lite ont i händerna.

Cederström
1

De 2 senaste dagarna har jag använt till att trimma och snygga till alla 4 hundarna. Mina hundar hade ju mycket roligt när vi var i Stockholm och Göteborg. Det är rätt kul att jag kan ta mig tiden att gå lite längre promenader och och be de jag möter att de gärna skall klappa Tore lite extra.

[jnordstrom]
1

George och sigge har fått en lille bror, dock tvåbent och inte fullt lika raggig som dom men dom har iaf fått träffa honom förförsta gången och de gick så himla bra! Riktigt pusskalas! :)

Gia91an
0

5# Ah ja det måste ta tid att trimma 4 hundar verkligen! Låter som en bra ide att vänja Tore lite extra vid främmat nu med! :)

6# Ja jag såg det! Grattis till er allihopa! 🎈❤️🤗

[Majbot]
0

Just nu blir det inte mycket roligt, måste sitta med inlämningsuppgift med deadline efter helgen. Var mest slapp idag för Teemos del :)

[SammieS]
0

Sammie ligger och sover i stolen idag är det fredag blir promenad senare

SmileyMalin
0

Jag ska snart köra varsitt klickerpass med hundarnas frukostmat. Tror vi ska köra kontaktfältsträning det här passet :-)

Sen ska vi gå till förskolan med min yngsta dotter och ta den längre vägen hem. Blir typ en mil totalt så perfekt sätt att inleda dagen. Så vet man att hundarna har fått ordentligt med motion den dagen.

Annas blir det nog rätt lugnt :-)

[tk1971]
0

Var ute på morgonpromenad och det märks verkligen att Fia börjar mopsa sig. Den här gången hade jag inte med mig frukostmaten i fickan som jag brukar. Men då krävde hon käk, genom att hoppa och slita i mina kläder och tugga på kopplet. Jag släppte kopplet och gick därifrån, men då kom hon ifatt mig och tuggade och drog i byxbenen. Jag gav henne min handske att bära på för att distrahera henne, vilket hon gjorde ett tag, tills hon bestämde sig för att gräva ett litet hål i snön och begrava den där. Resten av promenaden gick bra, hon gick lös en rätt lång sträcka.  

Jag får nog hålla koll på hennes beteende nu när hormonerna börjar spöka.

Gia91an
0

11# Haha sicken buse du har! ;)

Cederström
0

Tores hormoner spökar ordentligt nu. Han är säkert ute efter att ta över ledarrollen i hundflocken och då gäller det för honom ta den rollen från Frosty. Det ämnar inte jag acceptera. Igår var det mycket promenad med hundarna så idag har det varit lugnt.

Elcyion
0

Ludde hoppar mer på tre ben än går på alla fyra nu när det börjar bli snö. Så här gäller det att baka ihop allt på minimal tid. Idag fick han köra uppletande i ca. 25 cm djup snö. Jobbigt för kroppen, han håller värmen eftersom han far runt och att leta upp ett rep på 25 cm i snön är tydligen inte det enklast ;)

Medarbetare på jack russel terrier

[tk1971]
0

… och nu har Bus-Fia slitit av min klängros… och tuggat på buskrosorna också.

Jag visste väl att hon skulle bli en bushund redan när jag såg de där busiga ögonen när hon var 4 veckor.

Saiop
1

Idag är det jobb på schemat mellan 09.00-15.00, självklart är både Orion och Eika med på jobbet som vanligt :). Vi började dagen med en timmes promenad innan jobbet och nu ligger de och vilar i varsin Box, medan matte rastar andra hundar. Sen blir det Långis på lunchen med :) Efter jobbet ska vi till Orions syster och busa :)

SmileyMalin
1

Idag har jag hemmastudier! Så vi ska ta en rejäl skogspromenad och pulsa i snön 😃 Ikväll blir det en tur till klubben och träna freestyle och htm samt nöta lite kontaktfält på balansen! Också har hundarna fått varsitt pass på balansbollen också 🙂

Gia91an
0

Jag och Stacey ska ut i stallet idag och fixa lite där. Och så ska vi hälsa på hennes favoritgubbe Nisse! Hon blir alltid helt till sig när vi kommer dit! Ganska sött!

15# Ja det verkar vara en riktigt liten bushund det där!