Skratt-tråd!
Har din JRT någon gång gjort något som var lite extra roligt? Något som du inte kan sluta skratta åt såhär i efterhand? Vi har ju ganska clowniga hundar och det är ju roligt att dela med sig av! Berätta! :)
Förra helgen satt jag och läste på Karlstads tågstation och hade Tea i koppel. Hon tyckte väl att jag var tråkig så hon hoppade upp bredvid en tjej på bänken mitt emot, mös upp sig ordentligt mot henne och tyckte det var toppen… När jag märkte det höll jag på att sjunka genom jorden och bad tusen gånger om ursäkt för min hund men både Tea och tjejen verkade nöjda! 😍
1#Awwwh! Haha ja de är inte dumma de här hundarna ;) Kul att båda var nöjda i alla fall! ;)
Ja ;) Tydligen hoppade Tea bara prompt upp hos henne, det enda den stackars tjejen gett henne var en snäll blick och Tea såg det som fritt fram för mys!
3# Hahah! Snacka om att ta tillfället i akt! ;)
Det roligaste som har hänt med Mercedes var nog hennes första möte med isfläckar. Det var två ganska avlånga efter varandra och över den första gick hon helt lugnt. Den andra började hon gå över helt lugnt men plötsligt gick en luftblåsa sönder under ena baktassen och hon börjar springa eftersom hon blir rädd. Då åkte alla benen åt var sitt håll och hon hoppar åt sidan och tittar lite frågande på fläcken som om hon undrade vad som hände.
5# Haha som bambi på hal is då? xD
#6 Ja precis som Bambi på hal is.
Haha, igår hände något som jag tyckte var oerhört kul. Första snön har ju kommit i och med Sven som var här och härjade och det ligger även i drivor överallt. Dessutom är det pulversnö utan skare så det är ganska svårt att gå för Stacey trots att hon är högbent. Så skulle hon och husse gå upp på en gräsplan och bajsa (husse hade stövlar så han kunde gå genom den djupa snön) Så gick de runt där upp för att se efter ett skitbra ställe, (haha) och sen när Stacey var klar så tyckte hon att hon skulle springa till matte trots det korta kopplet. Det var ju liksom kallt där uppe i snön! Så husse skyndar på med Stacey och kommer fram till den lilla nedförsbacken som var precis framför mig. Där tar Stacey ett rejält hopp rakt ut, men kopplet tar emot i selen och hon åker istället rakt ner för att hoppa ut mot mig. Och där var det en gigantisk vall som var bra mycket större än henne. Så hela hunden försvann ner i pudersnön! Sen hoppade hon upp som värsta kaninen och såg jätteglad ut… Och jag skrattade så att jag höll på att dö lite grand. xD Jäkla clown!
Jag kom på en sak som man kan skratta åt efteråt men som inte var så kul när det hände.
I somras var jag och en kompis och badade vid en brygga som var ca 1 meter över vattnet och Mercedes var med. Mercedes var på bryggan och jag och kompisen simmade runt vid bryggan. Efter en liten stund ser jag att Mercedes står på kanten som om hon ville hoppa i vattnet. Då simmade jag mot stegen längsmed bryggan. I hörnen gick stolparna upp en bit över bryggan. Mercedes följde mig längs bryggan och i hörnet blev det lite för trångt för henne och jag ropade att hon skulle vara försiktig. Hon fattade inte vad det var jag menade och fortsatte. Då trillade hon ner i vattnet och några sekunder såg man inte ett spår av hunden men snart kom hon upp till ytan. Hon var helt panikslagen stackarn och simmade med bara huvudet och frambenen uppe vid ytan. Jag so stod på stegen fick ropa till kompisen att hjälpa Mercedes som bara simmade längre ut och inte hörde mig. Min kompis tog handen under magen på Mercedes som började simma lugnt och kom simmande när jag ropade så att jag kunde lyfta upp henne på bryggan.
Det såg ganska roligt ut även om det var synd om henne.
Över nyår var jag och Mercedes på Öland och firade med några kompisar till mig. Vi satt och spelade monopol och en av kompisarna la den övre delen av spelkartongen på golvet så att kanterna stack upp. Trots att Mercedes hade en filt på golvet skulle hon absolut gå och lägga sig och sova i spelkartongen. Lilla tokfian. Hann tyvärr inte ta någon bild för hon reste på sig när jag skulle ta fram kameran, men det såg riktigt roligt ut eftersom hon inte riktigt fick plats.
Ludde hatar regn, och han tycker inte om okända människor. Ändå älskar han att gå till djuraffären som ligger på torget i Trångsund. Ninnie (som har affären) är en kompis till mig och tog hand om Ludde i 10 dagar när jag och min pojkvän åkte till La Palma förra året.
Hela jul-/nyårshelgen var han skitsur på mig. Han ställde sig ju utanför dörren till djuraffären (mitt i regnet!) och matte öppnade inte dörren. Han skulle inte gå därifrån, för stod han bara där tillräckligt länge skulle dörren öppna sig. Det visste han!
Medarbetare på jack russel terrier
11# HAHAHA! ÅÅh vad jag kan se uttrycket i hans ansikte verkligen!
Jag var på My Dog 2013 och stod och pratade med ett par när deras dotter satte sig på golvet och kelade Frosty. Båda gillade verkligen detta och Frosty så mycket att han lade sig på rygg med magen i vädret och bakbenen ut åt sidorna. På 2 stolar vid sidan om sitter 2 fint klädda tjejer varav 1 fick syn på flickan som låg och kelade Frosty på magen. Den ena av tjejerna stöter till på den andra och pekar på Frosty. Den andra tjejen tittade åt Frostys och flickans håll, bara snabbt för att sedan se förlägen ut och titta bort.
Jag tycker inte att det var något att bli förlägen av, både Frosty och flickan tyckte om varandra.
Var på djuraffären med min Märta häromdan. Jag skulle köpa en ny sele till henne. Det väldigt pinsamma men roliga såhär efteråt var att hyllorna med hundben ligger precis bredvid utgången och precis när jag skulle gå ut hör jag en unge säga "Titta vilken tjuvhund" och pekar på Märta. När jag kollar vad som är konstigt har hon tagit ett ben utan att jag märkt det. Och inte vilket ben som helst utan ett stort ben som nästan var större än henne själv :o När jag skulle ta lös benet är det helt ner dreglat så då får hon benet helt gratis. Det såg ju för sött ut när hon stod där med det gigantiska benet. Jag måste erkänna att hon är ganska charmig trots att jag får skämmas rejält ibland ;)
-Bättre ökänd än okänd
14# Hahaah sååå smart hund! Verkligen JRT-stuk alltså! xD
Haha underbar tråd! :)
Mercedes har en boll som hon får leka med inne och hon vill att den ska rulla så att hon kan springa efter den. om inte jag rullar den så står hon och stirrar på den en stund och sedan hoppar hon runt den lite. Om den inte rullar då heller tar hon upp den med munnen och släpper den, ibland rullar den en liten bit så hon kan jaga den en liten bit men ibland stannar den där hon släppte den och då tar hon upp den igen och släpper den. Så kan hon stå jättelänge.
#17 Ojojoj vad jag känner igen mig! Märta gör precis likadant ;)
-Bättre ökänd än okänd
#17 Så gör min Frosty om jag tar med mig en boll utomhus. Helst skall jag kasta den uppför en backe så bollen ev rullar ner själv.
Om vovvan ligger med ett ben på armstödet till soffan och tappar det på golvet så lägger hon sig och stirrar på det, börjar gruffa på det, tittar på mig som "ska du inte plocka upp det åt mig"… sen efter en bra stund kanske hon kan komma fram till att hoppa ner och hämta det :P
#20 Exakt så gör Märta också. Hennes roligaste lek är att kasta/sparka iväg bollen så att jag ska hämta den åt henne. Det ser ut som hon tänker "apport matte!" :)
-Bättre ökänd än okänd
20-21# Så sött!