Vilket foder har ni?
Eftersom det inte finns en ny tråd om vilket foder alla har till sina JRT:s så tycker jag det skulle vara kul med en tråd där vi berättar vad för foder vi har och hur vi tycker det förbättrar VÅR hund. Jag vill inte ha något tjafs eller så för det är annars väldigt enkelt att få i en fodertråd. Utan jag tänker mig en informativ tråd helt enkelt. 🙂
Och så börjar jag också!😃
Stacey har Eukanubas working and endurance som fungerar jättebra för oss. När hon kom till oss vägrade hon äta något och vi har bytt foder flera gånger sen vi fått henne. Men detta älskar hon att äta, hon går upp bra (var väldigt mager förut), får bra med energi och är riktigt matmotiverad numera.
Vi har funderat på färskfoder och jag har pratat med en butik här om Nordic som jag isf vill ha. Skall se ifall de kan köpa in det annars blir det nog Eukanuba här i fortsättningen.
Jag kör Kingsmoor Pure Kyckling på båda mina, men dom funkar på allt jag testat hittills (RC, Eukanuba, Halla, Carrier..). Är jättenöjd med Kingsmoor, men skulle jag behöva byta går jag nog tillbaka till Carrier. Prisvärt, svenskt och bra. :)
Jag ger vom og hundemat till mina! Jag är jättemöjd!
www.myrvangs.se
Royal Canin hypoallergenic. Just nu.
Jag använder standardt original extra till Mercedes och det tycker jag fungerar bra till henne. Jag tycker det är ett bra foder.
På morgonen får han Acana Ranchlands + Vom og Hundemat, sen på kvällen endast VoH.
#5 Jag använde Standardt till min förra hund och var jättenöjd. Bra kompromiss med kött och pris.
Ludde (tillsammans med katterna) barfas. Jag hade nog använt färskfoder om inte katterna redan hade barfats.
Medarbetare på jack russel terrier
Jag ger oftast färskfoder, Vom og hundemat eller Nordic. Ibland torrfoder, och då brukar det bli Acana eller Orijen.
Acana Light and Fit just nu
Sams field Adult mini ger jag mina små hundar, min ena fick alltid ont i magen av andra torrfoder sen testa vi detta och nu är hon bra i sin mage.
Har som tidigare talare haft lite problem med mage på mina hundar och har nu helt fastnat för James Wellbeloved small breed. Helt rent och naturligt foder som dessutom är lågallergent.
Robur Breed & Puppy, fungerar utmärkt på vår lilla krabat. Kommer nu i februari slussa över honom till Robur Active. Vi har valt Robur då det är ett foder som passade min förra hund utmärkt pga hans allergier mot gluten och vi var så pass nöjda så att även Acke får äta det sen är det bara plus att när Isak är hos oss eller Acke är hos min mamma att dem kan äta samma mat så behöver vi inte stänga in en av hundarna för att inte Isak ska få i sig mat han inte tål :)
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
#11 Det beror helt på vad det är för allergier. JWB är lågallergent OM hunden är allergisk mot animaliskt protein (då det bara har några få källor). Däremot innehåller det en hel del spannmål, och är inte lågallergent för de hundar som är känsliga mot just det.
Medarbetare på jack russel terrier
vom färskfoder