Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikett: säljes-köpes
Läst 1996 ggr
Cederström
0

Omplacering - jag har snart bestämt mig

Frosty som är 3 år är en jättegod hund. Tore som är 1 år är också en god hund. Problemet är att Tore börjar knorrar och resa ragg på ryggen. Detta gör Frosty nyfiken. Jag försöker att vara steget före men några gånger har de "rykt ihop på liv och död" så jag har varit tvungen att dela dem åt. Jag har ju 1 Jackistik, Svea, på 10 år och 1 Cairn, Hugo, på 2 år. Detta problem finns inte mellan Tore, Hugo och Svea, inte minsta tecken. Jag har sett detta sedan vi fick hem Tore för snart 1 år sedan. Det är så otroligt jobbigt att ha det i längden. Det skulle vara bra att veta om det finns någon vänlig själ som skulle vilja ta hand om Frosty om jag skulle bestämma mig för det.

Gia91an
0

usch vad tråkigt att det blivit så. Men man måste ju göra vad som är bäst för hunden!

Kan du inte lägga upp några bilder här så kanske någon blir lite intresserad? Berätta gärna mer om Frosty med. :)

Fnny
0

Vad tråkigt men samtidigt är det ju jobbigt för er alla. Hoppas det löser sig på bästa sätt.

Cederström
0

Först analyserar alla problemet och försöker komma fram till vad som utlöser detta från grunden. Jag ser att det är Tore som försöker ta över Frostys plats i rangordningen. Där måste vi som människor styra. Problemet är att denna rasen är så goa när de lägger den sidan till. Man faller lätt för frestelsen att inte markera ordentligt.

Cederström
2

Den som är intresserad av lite info kan till att börja med gå in på SKK:s hunddata och skriva in namnet Fridsborgs Frosty.

Cederström
3

Nu är beslutet på att omplacera Frosty borta. Det ser ut som att det går att få ett slut på stridigheterna mellan Tore och Frosty. Min goe Frosty är värd att kämpa vidare för.

Gia91an
0

Åhhh gud vad roligt! Grattis! Bra att ni kämpat! :)