Massa snö. Usch!
Här snöar det massvis nu och har gjort det hela dagen. Jag är ju inte så glad i snön själv, men Mercedes är överlycklig över att det är snö överallt. Hon blir helt hyper av snön och vill helst dra hela promenaderna, vilket inte gör att jag gillar snön mer. Sedan är det det här med att hunden fryser ute när det snöar och hon då behöver tröja eller liknande. Usch för snön.
Är det någon mer än jag som inte gillar detta fasliga snöandet?
Jag avskyr snö och kyla. Det har inte kommit snö här på ganska länge, vilket ju jag är tacksam för. Men Fia gillar snö, det syns tydligt. Det blir en jädra fart på henne, med hopp och krumsprång. Själv längtar jag till mars, med fågelsång i buskarna och en aning längre dagar.
Ja Mercedes älskar som sagt vad med snön. Våren är en härligt tid och kan nästan inte komma fort nog från början av vintern.
Hata hata hata snö! Nu vill jag ha sommar och kunna träna på klubben och och bada med Märta och busa i sanden och gå upp på fjällen och… Helst av allt vill Märta slippa den kalla snön och ligga och steka i solen. Nu skäms hon ju mest över att ha på sig pinsamma kläder (trots att hon egentligen tycker att det är lite skönt).
-Bättre ökänd än okänd
Men se det positivt. Tänk på alla de saker ni KAN göra nu i snön ;) Dra pulka/tefat, gömma leksaker/godis i snö, snabbmotionera hunden genom att få dem att apportera i djupsnö… :P
Medarbetare på jack russel terrier
Och tänk på vad skönt det är att det är snö istället för slask! Hunden drar ju i princip inte in någon skit så länge det är snö ute. :)
Hundarna älskar snön, jag ogillar snön eftersom jag måste skotta hela uppfarten och tro mig vår uppfart är låååång samt att det är kallt. Jag ogillar snön också för min sambo har snöjour var tredje vecka och just idag ringde chefen kl 03,40 för att be honom sticka ut och ploga.
Hade frågan ställts för ett par år sen så hade svaret varit annorlunda :p
https://nouw.com/%C3%A4pplecider
Sajtvärd på Modelljärnväg
Jag vill inte ha snön. Enda fördelen är att ingen drar in en massa skräp och jag behöver inte torka hundarna efter promenaden. Nä, jag vill ha vår istället.
Snöslunga till uppfarten?
Medarbetare på jack russel terrier
Här har vi bara lite vitt på marken, inget som egentligen stör. Men kallt är det och det blåser riktigt mycket… Stacey har dock en ganska enkel vinter. Hon behöver knappt ens tröja om vi inte ska gå långt. Hennes päls är bättre i år och det är riktigt skönt!
#8 Känns lockande :D, men tanken är att vi ska sälja huset till hösten eller under nästa år och hitta ett större hus. Så vi vill inte göra några större investeringar till detta hus i nuläget :) Tar ju bara ca 2 timmar att skotta gången till postlådan, trottoaren så postbilen kommer åt brevlådan och uppfarten :( Så jag får stå ut med det och hoppas att vi hittar ett större hus och får detta sålt innan nästa vinter :P
#10: Skojar du? Skottar du "bara" i två timmar? Jag skulle storkna…
Visst är det bra motion för hundarna och sist det var snö hade jag chans att släppa Mercedes men det kan jag inte nu då jag har flyttat och jag bara kan gå kopplade promenader med henne och när det är snö ute är det en plåga.
#11 Haha, skojar inte. Det tar 2 timmar, motiverar mig till det genom att tänka att det är gratis motion/träning för mig :P
#13 Det var precis det jag tänkte när jag läste det du skrev.