Munkorg?
Jag har idag tagit arbetet med mina båda hanar till ny nivå. Jag har varit på djuraffären och köpt 2 munkorgar, 1 till Frosty och 1 till Tore. Jag skall på detta vis markera att jag inte accepterar deras beteende inomhus. De har nu munkorgarna och är helt lugna. Tore knorrar inte och reser ingen ragg på ryggen.
Vi fick göra så med Stacey för att visa att vi inte accepterade att hon jagade katterna. Funkar till slut! :)
Hur har det gått?
Jag kan säga dig att jag är mycket positivt överraskad. Jag har insett att det är en stor träningsfråga och jag har absolut inte gett upp hoppet. Tore, den yngre, slutade knorra så fort han fick på munkorgen som markering.
Gud vad skönt att höra!
#3 😃
Medarbetare på jack russel terrier
Nu har det gått en dryg vecka sedan jag köpte munkorgar till mina 2 hanhundar. Problemet att de slogs förekom bara inomhus. Jag upplevde att jag återtog kontrollen så fort jag satte på en av dem en munkorg. Idag förekommer det att de stundtals är utan munkorg och det är lugnt, bara lite doft knorrande från Tore. Frosty bryr sig inte så mycket om knorrandet. Det går bättre än vad jag hade förväntat mig. Om någon vecka kanske jag inte behöver använda munkorgarna.
Jag uppdaterar läget lite nu. Detta är första dagen på lite drygt 1 vecka som både Frosty och Tore är utan munkorg hela dagen och det går riktigt bra. Det har varit några gånger som jag har fått se till att Tore slutar knorra i tidigt stadium. Jag har även fått se till så att Frosty håller sig på avstånd från Tore. Det går bra nu och framåt.
Vad roligt att höra att det går bra för er! Ibland kan man behöva hjälpmedel för att komma vidare med träningen 👍
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se