Jack russell terrier iFokus

Jack russell terrier

Etikettövrigt
Läst 723 ggr
[tk1971]
2

Hundpensionat

Vi ska åka och titta på ett hundpensionat imorgon. Vi ska ju åka upp till Dalarna i slutet av februari när sambon åker Öppet Spår i Vasaloppet och jag tror det blir bäst för alla om Fia stannar hemma då. Man vet ju inte hur kallt det blir t.ex.

Ja - vad ska man särskilt titta på och viktiga frågor att ställa?

Gia91an
1

hmmm jag skulle fråga hur de dagliga rutinerna ser ut, vilken miljö de är i, vilka metoder de använder. Vad finns det för andra hundar? Och hur beter dessa sig mot nya hundar. Vilken slags aktivering får hundarna? Nått sånt skulle nog jag fråga..

tnoet
1

Jag skulle mest se efter miljön i själva hundstallet, är det jättestressigt och skälligt? Sen vore det bra om man fick se pensionatsägaren interagera med hundarna.. Så man ser om de gillar hen eller ej.

Och såklart som Gillian säger, fråga hur rutinerna ser ut. Vissa pensionat tar inte ut hundar på promenader, utan de får gå i en liten rasgård som är sammankopplad med boxen osv.

Gå på din magkänsla! :)

Cederström
1

Jag har haft hund på pensionat en gång och det har inte blivit fler gånger på grund av dålig erfarenhet. Hunden var lös och förstörd i magen så jag fick uppsöka veterinär. Det viktigast är att se till maten till hundarna. Jag tror du skall ta med egen mat för att undvika foderbyte. Kolla vad de använder för något till belöning.

[tk1971]
2

Sådär, nu har vi varit där och tittat och pratat med innehavaren. Jag fick ett positivt intryck, det var inte nåt jättestort ställe och lokalerna var fina. Tycker också att mannen som har det verkade trovärdig. Så nu har vi bestämt att Fia åker dit den 22/2 och stannar några dagar.