Vart är hunden?
Hur gör ni som jobbar/pluggar med hunden under dagen?
Har den hemma eller skaffar hundvakt.
Jag kan ta med honom till jobbet men om jag inte gör det så jobbar jag & pojkvännen om varandra så att han inte behöver vara ensam så länge. Alternativt så kommer hundvakten hit & går med honom.
I have no sympathy for people without empathy
Mamma jobbar 6-10 och 14-18, och jag går hemifrån runt halv åtta/nio, och kommer hem senast fem, så det blir inte så länge hon blir ensam. Så hon får vara hemma (:
edit: Trodde det här var hundforumet, missade att det var jack russel (: Men jag svarar ändå..
//Jessie
Stacey är hemma! :) Vi pluggar båda två men jag har mest hemstudier. Och det är inte ofta hon är hemma själv! :P
Jag äger ett hunddagis, så mina hundar är antingen på kontoret eller bland de andra dagishundarna. :)
Jag pluggar och har Tea hemma, ibland i skolan. Jag läser till jägmästare så det är en ganska hundvänlig miljö :) Men oftast är hon hemma och då cyklar jag hem över lunchen och tar en promenad med henne
Studerar på högskola så jag är i skolan kanske 1 gång i veckan, beror på hur mycket lektioner det är. Då får Teemo vara själv på badrummet tills jag kommer hem, då jag är hemma hos mamma så går min syster ut med honom emellanåt.
Jag gymmar varje dag så även då är han själv en-två timmar.
#7 Vad menar du med själv på badrummet?
I have no sympathy for people without empathy
#8 Själv utan någon annan person,/hund. Han har sina filtar/leksaker/ben och aktiveringsboll att underhålla sig med. Märker på honom att han mår bättre av att ha tillgång till ett mindre utrymme(vårt badrum är stort) än att få springa runt i hela huset.
Våra hundar går på hunddagis både jag och min man jobbar heltid. Det är suveränt vi får hem trötta , mysiga hundar på kvällen. De får ca tre timmars promenad på dagen.
Birk är alltid med sambon på jobb, valpen alltid hos mamma eller hon hos mig med resten, jag har varit sjukskriven en tid så det är inte många timmar jag är borta, så Freja och Yatzy är hemma ensam ibland och har varandra
Jobbar på hunddagis så mina är med mig varje dag :)