Magbesvär?
Frosty gillar inte alltid att ha ett täcke på sig. Nu när det blev kallt blev han den enda av mina 4 hundar som gick ut utan täcke. För några dagar sedan blev hann allt lösare i magen. Bajset blev bara en stråle där bak. Allmäntillståndet var inte påverkat och han åt som vanligt. För 2 dagar sedan beslutade jag mig för att ta på honom ett riktigt täcke trots hans motstånd. Jag blev förvånad för detta täcke, som kommer från Tyskland, tyckte han om. Varje gång jag gick ut med honom blev han allt fastare i avföringen för att vara helt återställd i går eftermiddag, så även på morgonen idag. Jag tänker som så att hans mage tål inte kylan som råder ute nu. Han behöver ett täcke som han givetvis skall ha tills vidare. Någon annan som har samma erfarenhet?
Min tös gullet heller inte dit täcke, det är samma som hon hade förra året. Men då var hon liten valp. Vilket är det tyska täcket? Märke?pris?bild?
Jackie
Märkte detta fenomen nu idag. Hon hade varit ute och sprungit i snön utan täcke, sen när hon bajsade så var det löst trots att hon varit normal innan. Kanske är någon naturlig reaktion på att… Eller bara sammanträffande… Intressant i allafall!
Frosty har alltid detta täcke på sig nu och han rör det inte. Jag tycker att det sitter som en smäck på honom. Det är också lätt att ta av och på honom.
Nedan finns länken till detta fina hundtäcke av märket Hundjacka Grizzly 2 som Frosty och Tore har och tycker om.
http://www.zooplus.se/shop/hund/hundklader/91333/91335/318290